Abonē "ReKurZeme Plus"!
Abonēt

Reklāma

Liepājas nogādāts pēdējais no Horvātijā pasūtītajiem jaunajiem tramvajiem

Naktī uz pirmdienu Liepājas tramvaju depo ieripojis pēc skaita jau četrpadsmitais un pēdējais no Horvātijas rūpnīcā pasūtītajiem jaunajiem zemās grīdas tramvajiem, līdz ar to var uzskatīt, ka vecās paaudzes vagonu nomaiņa pilnībā noslēgusies.

Saturs turpināsies pēc reklāmas.
Saturs turpināsies pēc reklāmas.

Šonedēļ Liepājā piegādātais tramvaja vagons ir pēdējais no kopskaitā 14 Horvātijas rūpnīcā “Končar” speciāli priekš Liepājas pasūtītajiem vagoniem, līdz ar to uzņēmuma tramvaju sastāvs ir pilnvērtīgi atjaunots un liepājniekiem iespējams baudīt mūsdienīgus, drošus un ērtus pasažieru pārvadājumus, portālu “ReKurZeme” informē SIA “Liepājas tramvajs” sabiedrisko attiecību vadītājs Andrejs Rjabcevs.

Kā rāda uzņēmuma “Liepājas tramvajs” apkopotā statistika, jau šobrīd gandrīz pilnībā visi pasažieru pārvadājumiem tramvajos Liepājā tiek izpildīti ar jaunajiem vagoniem. Oktobrī kopskaitā uz tramvaja līnijas nobraukti gandrīz 55 000 kilometru un 99,58% no visiem maršrutā veiktajiem pārvadājumiem veikti ar jaunās paaudzes tramvajiem. Vecās paaudzes vagoni tiek izmantoti vien ļoti retos gadījumos un no kopējā nobraukto kilometru skaita veido ļoti nelielu proporciju – vien 0,42%.

Kā skaidro uzņēmumā, lai arī ikdienā pasažieru pārvadāšanai tramvaja līnijā pamatā tiek izmantoti tikai jaunās paaudzes zemās grīdas vagoni, tomēr vairāki vecās paaudzes vagoni tiek saglabāti rezerves vajadzībām, kā arī var tikt izmantoti atsevišķos gadījumos, piemēram, īpaši izrotāti gaismiņām kā daļa no pilsētas Ziemassvētku noformējuma, jo garantijas nosacījumu dēļ jaunajiem vagoniem šāda funkcija nav iespējama.

Saturs turpināsies pēc reklāmas.

Kā jau vēstīts, jaunie zemās grīdas tramvaji speciāli pēc Liepājas pasūtījuma tiek ražoti Horvātijas rūpnīcā “Končar Electric Vehicles Inc”. Viena tramvaja vagona garums ir 20,7 metri, augstums 3,4 metri (bez pantogrāfa) un svars 28 tonnas. Maksimālo ātrumu tramvajs var attīstīt līdz 70 km/h, taču drošības nolūkos pilsētvidē tas ir ieprogrammēts tā, lai ātrums nepārsniegtu atļauto braukšanas ātrumu 50 km/h. Atšķirībā no līdz šim ekspluatētajiem vagoniem jaunie tramvaji ir īpaši pielāgoti vieglai iekļūšanai gan vecākiem ar bērnu ratiņiem, gan personām ar kustību traucējumiem. Tramvaja vagoni ir aprīkoti arī ar mūsdienīgu pasažieru apziņošanas sistēmu, videonovērošanu, gaisa kondicionēšanas iekārtām un citām iespējām.

Līgums tiek īstenots Eiropas Savienības fondu līdzfinansēta Darbības programmas “Izaugsme un nodarbinātība” 4.5.1. Specifiskā atbalsta mērķa “Attīstīt videi draudzīgu sabiedriskā transporta infrastruktūru” 4.5.1.1. pasākuma “Attīstīt videi draudzīgu sabiedriskā transporta infrastruktūru (sliežu transporta)” projekta “Tramvaja līnijas un piegulošās teritorijas pārbūve 2.kārta” (Nr. 4.5.1.1/20/I/002) ietvaros.

2.kārtas projekta īstenošanas līgums paredz papildu vagonu iegādi, Lielās ielas posma (no Friča Brīvzemnieka ielas līdz Peldu ielai) sliežu ceļu un piegulošās infrastruktūras pārbūvi, pacēlāja iegādi un depo sliežu ceļu pārbūvi. Projekta 2.kārtas kopējās izmaksas ir 11 824 705 eiro, no kurām 10 000 000 eiro ir Kohēzijas fonda līdzfinansējums.

Publicitātes foto

Līdzīgi raksti

Reklāma

Atbildēt

Paldies, Jūsu ziedojums EUR ir pieņemts!

Jūsu atbalsts veicinās kvalitatīvas žurnālistikas attīstību Latvijas reģionos.

Ar cieņu,
ReKurZeme.lv komanda.