Gatavojoties Ziemassvētkiem, 36,3% Latvijas iedzīvotāju satraukumu rada pieaugošās izmaksas, liecina “Benu aptiekas” un pētījumu kompānijas “Gemius” veiktā aptauja.
Tāpat 30,3% satrauc neziņa par to, ko dāvināt tuviniekiem, 23,7% bažīgus dara svētku drūzmēšanās tirdzniecības centros un veikalos, 17,1% satrauc tas, ka daļa cilvēku šos svētkus pavadīs vientulībā, 16,7% raizes rada fakts, ka gatavošanās svētkiem notiks pēdējā brīdī, 15,5% satrauc pārmērīgā ēšana svētkos, vēl 25,3% šajā sakarā nekas neuztrauc, bet 6,4% respondentu Ziemassvētku atnākšanas sakarā ir citas bažas, vēsta LETA.
Satraukums par minētajiem aspektiem vienlīdz aktuāls ir kā sievietēm, tā arī vīriešiem.
Vienlaikus aptaujas dati rāda, ka svētku izmaksas visbiežāk satrauc iedzīvotājus vecumā no 18 līdz 24 gadiem un vecumā no 25 līdz 34 gadiem – viņu vidū šis rādītājs ir attiecīgi 46% un 44%, kamēr salīdzinoši mazāk šis jautājums satrauc gados vecākus cilvēkus – vecumā no 55 līdz 74 gadiem satraukums par svētku izmaksām ir 27% šīs grupas respondentu.
Tikmēr gados vecākus respondentus salīdzinoši biežāk uztrauc tas, ka daļa cilvēku šos svētkus pavadīs vientulībā – vecumā no 55 līdz 74 gadiem par to satraucas 21%, vecumā no 45 līdz 54 gadiem – 20%, bet citās vecuma grupās šis rādītājs ir robežās no 11% līdz 16%.
Aptaujas dati rāda, ka kopumā Ziemassvētkiem sākuši gatavoties 47% aptaujāto Latvijas iedzīvotāju, kamēr 40% to vēl nav sākuši, 12% šiem svētkiem gatavoties nekā īpaši neplāno, bet vēl 1% konkrētu viedokli sniegt nevarēja.
No tiem respondentiem, kas sākuši gatavoties Ziemassvētkiem, 53% bija sievietes, bet 41% – vīrieši. Vienlaikus 11% sieviešu un 14% vīriešu Ziemassvētkiem nekā īpaši neplāno gatavoties.
Tikmēr, analizējot datus pēc aptaujāto vecuma, redzams, ka visbiežāk Ziemassvētkiem sākuši gatavoties iedzīvotāji vecumā no 35 līdz 44 gadiem (57%), kam seko respondenti vecumā no 45 līdz 54 gadiem (48%), bet citās vecuma grupās šis rādītājs ir robežās no 39% līdz 46%.
Aptauju veica interneta pētījumu kompānija “Gemius” no 28. līdz 29.novembrim, aptaujājot 1468 respondentus.
Foto – Pixabay
Reklāma