Abonē "ReKurZeme Plus"!
Abonēt

Reklāma

Atsevišķiem Liepājas pašvaldības pakalpojumiem uz pusi pieaudzis lietotāju skaits

  1. gadā Liepājas pašvaldībā novērota tendence, ka iedzīvotāji arvien biežāk izvēlas ar pašvaldības iestādēm sazināties elektroniski un izmantot attālinātas pakalpojumu saņemšanas iespējas – apkopotie dati liecina, ka šogad uz pusi pieaudzis pašvaldības mobilās lietotnes, kā arī Liepājas elektronisko pieteikumu sistēmas lietotāju skaits.

Jau pusotru gadu iedzīvotāju saziņai ar pašvaldību darbojas mobilā lietotne “Liepājas pilsēta”. Kopumā to ir lejuplādējuši ap 2 600 iedzīvotāju, kas kopš iepriekšējā gada ir aptuveni dubults pieaugums. Šogad līdz 29. decembrim mobilajā lietotnē saņemti 1 028 ziņojumi. No tiem 97% ir atrisināti, atlikušie 3% ziņojumu atrodas apstrādē pie atbildīgajiem dienestiem. Visvairāk ziņojumu saņemti vasaras mēnešos – jūlijā un augustā. Visaktīvāk (vairāk nekā 50% no ziņojumu kopskaita) iedzīvotāji ziņoja par Komunālās pārvaldes pārraudzībā esošajiem jautājumiem – ielu stāvokli, sniega tīrīšanu, nefunkcionējošu luksoforu vai ielu apgaismojumu, bojātām ceļa zīmēm, nesakoptām teritorijām u. tml, portālu “ReKurZeme” informē Liepājas pašvaldība.

Saturs turpināsies pēc reklāmas.
Saturs turpināsies pēc reklāmas.

Būtiski vairāk iedzīvotāju izmanto arī Liepājas elektronisko pieteikumu sistēmu pieteikumi.liepaja.lv. Šogad lietotāju skaits pieaudzis līdz 5 460 cilvēkiem, ka ir uz pusi vairāk nekā 2021. gadā. Tāpat arī pašvaldības iestādes ir papildinājušas pieejamo iesniegumu un pieteikumu skaitu – šogad pievienotas 75 jaunas anketas un iesniegumu veidlapas. Iedzīvotāji visbiežāk pieteikumu sistēmā iesnieguši iesniegumus sporta skolām – vairāk nekā 800 reizes, noformējuši iesniegumu pabalsta “Skolas soma” piešķiršanai – 789 gadījumos, kā arī pieteikušies pirmklasnieka pabalsta saņemšanai – 365 reizes.

Skatoties arī citās sistēmās izveidotos pakalpojumus, ierasti vispieprasītākais bijis dzīvesvietas deklarēšanas pakalpojums, kā arī bērnu reģistrācija bērnudārzam un skolai. Savu dzīvesvietu elektroniski portālā Latvija.lv deklarējušas 4 783 personas, kas ir par 200 personām vairāk nekā pērn. Papildus tam klātienē deklarējušies vēl 777 iedzīvotāju. Savukārt bērna reģistrācijai registrs.liepaja.edu.lv vietnē bērnudārzā iesūtīti 1 341 elektroniskie pieteikumi, bet 1. klasei saņemti 710 pieteikumi, neskaitot klātienē iesniegtos.
Apjomīgu darbu ar klientiem gan attālināti, gan klātienē veikuši pašvaldības administrācijas Klientu apkalpošanas un pakalpojumu centru speciālisti Rožu ielā 6 un Peldu ielā 5.

  1. gadā līdz 29. decembrim abos pašvaldības Klientu apkalpošanas un pakalpojumu centros konsultēti un pakalpojumi sniegti 34 681 klientam. No tiem: Rožu ielā 6 klātienē apkalpoti 8 720 klienti un neklātienē 4 172, bet Peldu ielā 5 apkalpoti klātienē 19 825 klienti un neklātienē 1 964. Iedzīvotājus visvairāk interesēja jautājumi par Covid-19, nekustamā īpašuma nodokli, Ukrainas civiliedzīvotāju uzņemšanu, pašvaldības dzīvokļiem, ielu labiekārtošanu un sakopšanu, tāpat daudz jautājumu bija saistībā ar dažādu iestāžu darbu.

Līdz 29. decembrim pašvaldībā izsniegti 3 728 Covid-19 sertifikāti un 581 tirdzniecības atļaujas. Kopš 2022. gada 1. oktobra pašvaldībā saņemti un apstrādāti 4 407 iesniegumi par energoresursu sadārdzinājuma kompensāciju, no tiem klātienē 1 389 un 3 018 elektroniski, kas iesniegti, izmantojot e-pakalpojumu. Publisku izklaides un svētku pasākumu iesniegumu izskatīšanas komisija 2022. gadā ir izsniegusi 137 atļaujas publisku pasākumu organizēšanai.

Saturs turpināsies pēc reklāmas.

Liepājas pilsētas pašvaldības administrācijā un pašvaldības iestādēs 2022. gadā saņemti 30 173 dokumenti, no tiem 66% elektroniski un 34% papīra formātā. Salīdzinot ar 2021. gadu, pie tāda paša dokumentu apjoma elektronisko dokumentu skaits pieaudzis par 8%. Savukārt no pašvaldības iestādēm kopumā izsūtīti 25 519 dokumentu, no tiem 60% elektroniski un 40% papīra formātā.

Apskatot atsevišķi datus par Liepājas valstspilsētas pašvaldības administrāciju un domi, 2022. gadā ir saņemti ap 4 000 dokumentu, no kuriem 90% iesūtīti elektroniski un 10% papīra formātā. No pašvaldības administrācijas un domes izsūtīti 995 dokumenti, no tiem 93% elektroniski un tikai 7% papīra formātā.

Pašvaldības mājaslapu www.liepaja.lv 2022. gadā apmeklējuši aptuveni 750 tūkstoši unikālie apmeklētāji, apskatot mājaslapu 1,3 miljonus reizes. Visvairāk apskatītas sadaļas: jaunumi, vakances, kontakti, izglītība, izsoles, atbalsts Ukrainai, muzeju nakts programma, informācija par vakcinēšanos, sociālo atbalstu, pabalstiem un ģimenes ārstu praksēm.

Arī nākamajā, 2023. gadā, pašvaldība strādās pie elektroniskās saziņas pilnveidošanas, kā, piemēram, pieteikumu sistēmas pieteikumi.liepaja.lv lietojamības uzlabošana un mobilās lietotnes papildinājumu ieviešanas. Vienlaikus tiks nodrošināta arī klātienes pakalpojumu saņemšana klientiem, kuriem ikdienā nav pieejami elektroniskās saziņas un identifikācijas līdzekļi.

Līdzīgi raksti

Reklāma

Atbildēt

Paldies, Jūsu ziedojums EUR ir pieņemts!

Jūsu atbalsts veicinās kvalitatīvas žurnālistikas attīstību Latvijas reģionos.

Ar cieņu,
ReKurZeme.lv komanda.