Lielākā daļa, jeb 58% pilngadību sasnieguši Latvijas iedzīvotāji Jāņos plāno dzert alu, ko visdrīzāk iegādāsies pārtikas mazumtirdzniecības veikalā, izvēloties akciju un atlaižu piedāvājumu. To veikalu tīkls AlkOutlet noskaidroja iedzīvotāju aptaujā, kas veikta šā gada jūnijā.
Iedzīvotājiem aptaujā tika vaicāts, kādu dzērienu viņi izvēlas, lai svinētu Līgo un Jāņus, kur 58% norādīja, ka tas ir alus, savukārt 41% svētkus svin ar bezalkoholiskajiem dzērieniem, piemēram, sulām, gāzētiem dzērieniem, ūdeni u.c. Trešā populārākā atbilde, ko izvēlējās 14% bija – stipros dzērienus. Analizējot datus šķērsgriezumā var redzēt, ka ievērojami vairāk vīriešu jeb 20% priekšroku dod stiprajiem dzērieniem pretstatā 8% sieviešu, kuras daudz biežāk jeb 51% gadījumu pauda, ka labprātāk izvēlas bezalkoholiskos dzērienus, lai gan stiprais dzimums šo atbildi norādīja vien 30%.
“Ik gadu ievērojami pieaug alus patēriņš svētku nedēļā, ko pierāda arī AlkOutlet apkopotie dati, jo šajā laikā pārdošanas apjomi pērn palielinājās par 137%. Varam secināt, ka latviešu tradīcijas ir spēcīgas un iedzīvotāji labprāt bauda alu svinot Līgo un Jāņus,” saka AlkOutlet pārstāvis Gints Lazdiņš, piebilstot, ka atsevišķu alus zīmolu pārdošanas apjomi veikalos palielinās pat četras un vairāk reizes, kas atkarīgs no pircēju rocības un īpašajiem piedāvājumiem.
To apliecina arī jautājums par to, pēc kāda principa viņi izvēlas iegādāties alu, kur lielākā daļa jeb 34% sacīja, ka svarīgas ir akcijas un atlaižu piedāvājums, savukārt 32% norādīja, ka alu vispār nedzer. Interesanti, ka konkrētam zīmolam uzticīgi ir 18% respondentu, kuri vienmēr iegādājas vienu un to pašu dzērienu. Interesanti, ka tieši atlaides un akcijas būtiskākas ir vīriešiem, jo viņi šo atbildi norādīja 40%, pretstatā sievietēm, kuras to pauda 29% gadījumu. Lai gan ierasti dažādās aptaujās bieži dominē atbilde “zemākā cena”, šoreiz to izvēlējās tikai 7% respondentu.
Tāpat iedzīvotājiem tika vaicāts, kur viņi visbiežāk iegādājas alu. Vispopulārākā atbilde, ko sacīja 58% respondentu bija pārtikas mazumtirdzniecības veikalos, savukārt 29% pauda – kā kuru reizi. Trešā populārākā atbilde, ko izvēlējās 16% bija dažādu preču mazumtirdzniecības veikalā. Interesanti, ka pie alus ražotājiem biežāk iepērkas vīrieši, kuri to atzina 17%, bet sievietes tikai 9%.
Iedzīvotāju aptauju pēc AlkOutlet pasūtījuma veica pētījumu kompānija Norstat, aptaujājot vairāk nekā 1000 iedzīvotāju visā Latvijā šā gada jūnijā.
Foto – Pixabay
Reklāma