Liepājā šonedēļ kājāmgājējiem un autotransportam periodiski būs slēgta satiksme pa Oskara Kalpaka tiltu, aģentūru LETA informēja Liepājas Speciālās ekonomiskas zonas pārvaldes sabiedrisko attiecību speciāliste Līga Ratniece-Kadeģe.
Karostas kanālā pie izgriežamā tilta tiek izbūvētas aizsargbarjeras, lai nākotnē izvairītos no negadījumiem, kuru dēļ nāktos tiltu ilglaicīgai slēgt – līdzīgi kā tas bija 2006.gadā, kad tankkuģis “Anna” ieskrēja vēsturiskā Kalpaka tilta Ziemeļu daļā un to sadragāja. Tilta atjaunošana tolaik prasīja četrus gadus.
Aizsargbarjeras ir projektētas tā, lai spētu atvairīt līdz pat 150 metrus gara, braucoša kuģa triecienu. Aizsargbarjeru konstrukciju kopumā veido 26 čaulpāļi, kas, izmantojot vibroiegremdēšanas un trieciena metodes, tiks iegremdēti Karostas kanāla gultnē.
Būvfirma AS “BMGS” šodien sāks čauļpāļu iegremdēšanas darbus, un līdz to pabeigšanai dienas gaišajā laikā apkārtnē būs dzirdama dobja skaņa. Darbi jāpaveic 30 dienu laikā, bet “BMGS” sola visus darīt maksimāli ātri, cik vien to ļaus laika apstākļi.
Kā skaidro Ratniece-Kadeģe, četru centrālo pāļu iedzīšana saskaņā ar tehnoloģiju ir iespējama tikai tad, ja izgriežamais tilts atrodas atvērtā stāvoklī. Tāpēc skolēnu brīvlaika nedēļā, no šodienas līdz 29.oktobrim, tilts periodiski tiks slēgts gājējiem un autotransportam. Par konkrētām satiksmes organizācijas izmaiņām pie tilta šonedēļ informēs ceļa zīmes.
Iepirkumā par projekta īstenošanu “BMGS” iesniedza saimnieciski izdevīgāko piedāvājumu – par 2 370 583 eiro, neskaitot pievienotās vērtības nodokli.
Darbi notiek Liepājas speciālās ekonomiskās zonas pārvaldes īstenotā ES Kohēzijas fonda projektā “Karostas kanāla un Ziemeļu vārtu hidrotehnisko būvju atjaunošana”, lai uzlabotu navigācijas drošību un līdz minimumam samazinātu negadījumu iespējamību.
Esot padomāts arī par to, lai jaunās konstrukcijas nebojātu tilta vēsturisko izskatu, jo 1906.gadā būvētais tilts ir inženiertehnikas piemineklis.
Foto – Aigars Prūsis
Reklāma