Abonē "ReKurZeme Plus"!
Abonēt

Reklāma

Noslēgusies Liepājas ostas Karostas kanāla vides sanācijas projekta trešā kārta

Liepājas Speciālās ekonomiskās zonas (SEZ) pārvalde īstenojusi projektu “Vēsturiski piesārņotas vietas Liepājas ostas Karostas kanāla sanācijas darbi” ar mērķi samazināt Karostas kanāla vēsturiski piesārņoto nogulumu negatīvo ietekmi uz vidi, cilvēku veselību un Baltijas jūras ekoloģisko stāvokli, aģentūru LETA informēja Liepājas SEZ pārstāvji.

Saturs turpināsies pēc reklāmas.
Saturs turpināsies pēc reklāmas.

Pārvaldē norāda, ka Karostas kanāla sanācijas projekta trešajā kārtā izņemti 145 199 kubikmetri vēsturiski piesārņotu nogulumu, kas satur aptuveni 298 tonnas bīstamo ķīmisko vielu.

Sanācijas darbus veica SIA “Eko osta”, kas iesniedza saimnieciski izdevīgāko piedāvājumu par līguma kopējo summu 3,335 miljoniem eiro, neskaitot pievienotās vērtības nodokli (PVN).

Projekts tiek finansēts Norvēģijas finanšu instrumenta 2014.-2021.gada perioda programmas “Klimata pārmaiņu mazināšana, pielāgošanās tām un vide” ietvaros. Projekta kopējās izmaksas ir 4,739 miljoni eiro, no kurām 4,028 miljoni eiro ir Norvēģijas finanšu instrumenta finansējums.

Saturs turpināsies pēc reklāmas.

Vienlaikus pārvaldē atzīmē, ka ar Norvēģijas instrumenta palīdzību Liepājas speciālās ekonomiskās zonas pārvalde īstenoja Karostas kanāla sanācijas trešo kārtu, lai veiktu nopietnu ieguldījumu klimata pārmaiņu risku mazināšanā un vēsturiskā piesārņojuma izplatībai Baltijas jūrā un apkārtējā vidē.

Tāpat pārvaldē uzsver, ka darbi turpināsies un ir skaidra īstermiņa un ilgtermiņa turpmākā darbība, lai līdz minimumam samazinātu vēsturisko piesārņojumu un tā ietekmi uz visu Baltijas jūras ekosistēmu.

Jau vēstīts, ka šis ir turpinājums iepriekšējām aktivitātēm Liepājas ostas Karostas kanāla attīrīšanā. Piesaistot Eiropas Savienības Kohēzijas fonda finansējumu, līdz 2015.gadam tika īstenots projekts “Vēsturiski piesārņotas vietas Liepājas ostas Karostas kanāla attīrīšana pirmā kārta”.

Saturs turpināsies pēc reklāmas.

Projekta laikā no kanāla 78 hektāru platībā tika izcelts un utilizēts liela apjoma tehnogēnais piesārņojums (metāllūžņi, betona masīvi, koksne utt.), kā arī vispiesārņotākajā iecirknī desmit hektāru platībā tika izņemti aptuveni 60 000 kubikmetri piesārņoto nogulumu, kas tika deponēti īpaši aprīkotā deponēšanas vietā Karostas kanāla austrumu galā.

“Eko osta” 2022.gadā strādāja ar 5,486 miljonu eiro apgrozījumu, kas ir par 5,5% vairāk nekā gadu iepriekš, savukārt uzņēmuma peļņa saruka par 22,8% – līdz 863 380 eiro, liecina “Firmas.lv” informācija.

“Eko osta” reģistrēta 1999.gadā, un tās pamatkapitāls ir 2,162 miljoni eiro. Uzņēmuma kapitālā 95% īpašnieks ir Andrejs Laškovs, bet 5% – SIA “DKD Logistic”, kuras īpašniece ir Silvija Dilba.

Publicitātes foto

Līdzīgi raksti

Reklāma

Atbildēt

Paldies, Jūsu ziedojums EUR ir pieņemts!

Jūsu atbalsts veicinās kvalitatīvas žurnālistikas attīstību Latvijas reģionos.

Ar cieņu,
ReKurZeme.lv komanda.