Vairākas dažādu nozaru organizācijas, kuru darbs pašreizējos apstākļos ir ierobežots nosūtījušas vēstuli Ministru prezidentam Krišjānim Kariņam (JV) un atbildīgajām ministrijām, kurā pauž pārliecību, ka Covid-19 izplatība vairs nav bīstama un aicina atcelt tā dēļ valstī noteiktos ierobežojumus.
Vēstuli premjeram parakstījis Latvijas Restorānu biedrības prezidents Jānis Jenzis, Latvijas Augļu un dārzeņu tirgotāju asociācijas valdes priekšsēdētājs Uldis Jaunzems, Latvijas Tirgotāju asociācijas prezidents Henriks Danusevičs, Lauksaimniecības organizāciju sadarbības padomes valdes priekšsēdētājs Edgars Freibergs, Latvijas Apvienotās putnkopības nozares valdes locekle Anna Ērliha, Tūrisma krīzes vadības komitejas vadītāja Santa Graikste, kā arī Latvijas Veselības un fitnesa asociācijas valdes loceklis Gints Kuzņecovs, vēsta LETA.
Vēstulē norādīts, ka pandēmijas dēļ valstī noteiktie ierobežojumi ir smagi skāruši daudzas nozares, tostarp tūrisma, viesnīcu, restorānu, ēdināšanas, tirdzniecības un citas.
Kā norāda vēstules autori, ir vērojams dažādu pakalpojumu un preču pirktspējas kritums. Piemēram, augļi un dārzeņi ir veselīga uztura pamats, īpaši ziemas mēnešos un patlaban, kad imunitātes stiprināšanai ir ļoti nozīmīga loma cīņā ar Covid-19. “Uzskatām, ka pieprasījuma samazināšanās ir tieši saistīta ar tirdzniecības ierobežojumiem,” teikts vēstulē.
Organizāciju ieskatā, lai arī vīrusa izplatība patlaban ir augsta, “slimnīcās nonāk salīdzinoši neliels cilvēku skaits, slimošanas simptomi ir viegli, veselības sistēma vairs neizjūt pārmērīgi lielu spiedienu un vīrusa izplatība vairs nav uzskatāma par bīstamu”. Tādējādi pašreiz esot grūti rast pamatojumu turpmākajiem ierobežojumiem, tostarp tirdzniecības vietu dalīšanu sarkanajās un zaļajās zonās.
Vēstules autori aicina atcelt noteiktos ierobežojumus Covid-19 vīrusa izplatības mazināšanai, ņemot vērā Lietuvas, Igaunijas, Somijas, Dānijas, Norvēģijas, Nīderlandes, Lielrbitānijas, Īrijas un citu valstu pieredzi un rīcību, kā arī to, ka Covid-19 ierobežojumi “vairs neattaisno ekonomikas bremzēšanu”.
Reklāma