Abonē "ReKurZeme Plus"!
Abonēt

Reklāma

Liepājnieka Mārtiņa Seska ekipāža Čīlē gūst vērtīgu pieredzi

FIA pasaules rallija čempionātā (WRC) noslēdzies sezonas pēdējais grunts seguma rallijs, Toyota Gazoo Racing World Rally Team komandai izcīnot dubultuzvaru Rally Chile Bio Bío posmā. Somijas ekipāža Kalle Rovanpera / Jonne Haltunens izcīnīja savu ceturto sezonas uzvaru, kamēr savu sezonas labāko panākumu ar otro vietu atkārtoja brits Elfins Evanss. Latvijas ekipāža Mārtiņš Sesks / Renārs Francis, startējot ar M-Sport Ford World Rally Team sagatavoto Ford Puma Rally1 automašīnu bez hibrīda piedziņas, rallija gaitā saskaroties ar vairākiem izaicinājumiem un negaidītiem pārbaudījumiem, gūst noderīgu pieredzi un sasniedz finišu Čīlē.

Saturs turpināsies pēc reklāmas.

Piektdien ekipāžām bija jāveic bija pirmie seši rallija ātrumposmi, tomēr, rūpējoties par skatītāju drošību, pirmais no tiem tika apturēts jau pēc trīs ekipāžām. Dienas trešajā ekipāžā kļūdas pieļāva gan astoņkārtējais pasaules čempions Sebastjēns Ožjē, bojājot riepu. Pāris ekipāžas vēlāk ļoti līdzīgu kļūdu pieļāva arī Seska pilotētā ekipāža, uzreiz sabojājot abas kreisās puses riepas. Diemžēl Seska Ford Puma Rally1 automašīnā līdzi paņemts bija tikai viens rezerves ritenis, tādējādi latviešiem no turpmākās dienas ātrumposmiem nācās izstāties – pārbrauciena laikā līdz servisa parkam bojātā riepa atdalījās no automašīnas. Tikmēr drošības noteikumi paredz, ka braucot pa koplietošanas ceļiem rallija automašīnas riteņiem jābūt ar riepām. Dienas izskaņā rezultāti bija ļoti blīvi – Hyundai Shell Mobis World Rally Team pilots Ots Tanaks par nieka 0,4 sekundēm apsteidza Toyota Gazoo Racing WRT braucēju Elfinu Evansu, kamēr Evansa komandas biedrs Rovanpera sekoja 6,7 sekundes tālāk. Vēl pāris sekundes tālāk atpalika gan jaunais soms Sami Pajari, gan Seska komandas biedrs Greguārs Munsters, portālu “ReKurZeme” informē mediju pārstāvis Jānis Unbedahts.

Rallija otrā diena braucējiem sagādāja daudz izaicinošākus laikapstākļus. Vairākos ātrumposmos valdīja pamatīga migla, pa laikam līstot arī lietum. Dienas otrajā ātrumposmā savas čempionāta titula cerības krietni pabojāja Ožjē, kurš pēc uzbraukšanas akmenim salauza savas Toyota GR Yaris Rally1 HYBRID automašīnas balstiekārtu, izstājoties no turpmākajiem dienas ātrumposmiem. Jau dienas pirmajā ātrumposmā rallija līderpozīciju pārņēma Evanss, bet dienas gaitā tempu kāpināja arī Rovanpera, pēc rallija 11. ātrumposma aizsteidzoties priekšā konkurentiem. Līdz dienas beigām pirmajā trijniekā secība vairs nemainījās, maksimālos 18 punktus pēc sestdienas nopelnot Rovanperam. Svarīgus punktus čempionāta kopvērtējumā iekrāja arī Tanaka komandas biedrs, čempionāta kopvērtējuma līderis Tjerī Noivils, kurš sasniedza ceturto rezultātu.

Noslēdzošajā dienā lielisku ātrumu demonstrēja francūzis Ožjē, uzvarot ik katrā no ātrumposmiem un sasniedzot maksimālos punktus gan Super Sunday ieskaitē, gan pēdējā Power Stage ātrumposmā. Tikmēr rallija kopējos rezultātos līderu trijnieks saglabājās nemainīgs, uz goda pjedestāla augstākā pakāpiena ceturto reizi šosezon kāpjot divkārtējam pasaules čempionam Rovanperam. Dubultuzvaru Toyota vienībai nodrošināja Evanss, kamēr Tanaks komandas biedru duelī bija ātrāks par Noivilu, izcīnot trešo vietu. Savu ātrumu arī šonedēļ apliecināja francūzis Adriens Formo, kurš, neraugoties uz minūtes sodu piektdienā, ar M-Sport Ford WRT komandas automašīnu ierindojās piektajā vietā.

Saturs turpināsies pēc reklāmas.

Latvijas ekipāža Mārtiņš Sesks / Renārs Francis, kuri WRC augstākajā kategorijā startēja vien trešo reizi, turklāt braucot ar Ford Puma Rally1 automašīnu bez hibrīda piedziņas, rallija kopējos rezultātos klasificēti 24. pozīcijā, tomēr jāņem vērā, ka pēc izstāšanas piektdienā, galvenais uzdevumus bija demonstrēt stabilu sniegumu, ko liepājniekiem arī izdevās izpildīt, vairākas reizes finišējot ļoti tuvu konkurentiem Munsteram un Pajari, kuru automašīnas bija aprīkotas ar hibrīda piedziņu. Papildu izaicinājumu pirms pēdējā ātrumposma Seskam sagādāja arī priekšpēdējā ātrumposmā nolūzušais aizmugurējais antispārns, kas pamatīgi ietekmē mašīnas vadāmību.

Svētdienas Super Sunday ieskaitē aiz Ožjē ierindojās abi pārējie Toyota braucēji Rovanpera un Evanss, ceturtajā vietā sekoja Tanaks, bet Noivils svētdienā bija vien piektais ātrākais. Arī Power Stage ātrumposmā uzreiz aiz Ožjē palika Rovanpera, abus komandas biedrus šķirot vien 0,1 sekundei, kamēr Tanaks pārspēja Noivilu cīņā par trešo ātrāko rezultātu, bet Evanss nopelnīja pēdējo pieejamo punktu.

“Lieliska sajūta uzvarēt. Mazliet žēl, ka Power Stage zaudējam tikai par 0,1 sekundi, jo vienmēr ir patīkami vinnēt, tomēr mēs šodien paveicām labu darbu. Paldies komandai, mašīna šonedēļ bija patiešām laba. Piektdien es nejutos tik ātrs, arī apstākļi visas nedēļas nogalē bija sarežģīti, tāpēc par šo uzvaru tiešām vajadzēja pacīnīties,” stāsta Čīles WRC rallija uzvarētājs Kalle Rovanpera.

Saturs turpināsies pēc reklāmas.

Čīles rallijā Noivilam izdevās par trīs punktiem palielināt savu pārsvaru pār Ožjē WRC čempionāta kopvērtējumā, tādējādi francūzis no līderpozīcijas atpaliek jau par 41 punktu, savukārt starp abiem esošais Tanaks pret savu komandas biedru zaudē vien 29 punktus – starpība, ko teorētiski iespējams sadzēst viena rallija ietvaros. Krietni interesantāka situācija šobrīd vērojama arī ražotāju ieskaitē, jo Toyota vienība pēc dubultuzvaras pietuvojusies Hyundai komandai līdz 17 punktu atstatumam.

WRC2 čempionātā uzvaru, neraugoties uz 10 sekunžu sodu, nosargāja francūzis Johans Rosels, kamēr čempionāta kopvērtējuma līderis Olivers Solbergs finišēja ceturtajā vietā. WRC2 čempionātā atlikušajos posmos sagaidāma aizraujoša cīņa, jo līderu trijnieku šķir vien 15 punkti.

FIA pasaules rallija čempionāta sezona no 17. līdz 20. oktobrim turpināsies ar Centrāleiropas ralliju, kas norisināsies Vācijā, Čehijā un Austrijā, savukārt sezonas noslēgums novembra otrajā pusē plānots Japānā.

Foto – Red Bull Content Pool

Līdzīgi raksti

Reklāma

Atbildēt

Paldies, Jūsu ziedojums EUR ir pieņemts!

Jūsu atbalsts veicinās kvalitatīvas žurnālistikas attīstību Latvijas reģionos.

Ar cieņu,
ReKurZeme.lv komanda.