Abonē "ReKurZeme Plus"!
Abonēt

Reklāma

Aptauja: katrs trešais Latvijas iedzīvotājs valsts svētkos gatavos īpašu svētku maltīti 

Publicitātes foto

Trešā daļa jeb 32% Latvijas iedzīvotāju par godu 18. novembrim gatavos īpašu svētku maltīti, liecina lielveikalu tīkla Rimi rīkotā aptauja.* Lielākā daļa jeb 19% aptaujāto gatavos ēdienus, kas kļuvuši par ģimenes tradīciju, savukārt 6% izmēģinās jaunas receptes un cels galdā jaunus ēdienus. Turpretim 8% svētku maltīti gatavos tikai no Latvijā audzētiem vai ražotiem produktiem, portālu “ReKurZeme” informē Rimi Latvia sabiedrisko attiecību vadītājs Juris Šleiers. 

Saturs turpināsies pēc reklāmas.

Ceturtā daļa jeb 25% iedzīvotāju vēl nav izlēmuši, ko cels galdā svētku dienā, bet 26% jau tagad zina, ka svētku galdā tiks celti tie paši ēdieni, ko ģimene gatavo ikdienā. Kā rāda aptaujas dati, vīrieši ir konservatīvāki ēdienu izvēlē – par 6% vairāk vīriešu nekā sieviešu dos priekšroku ēdienam, ko ģimene ēd ikdienā, un mazliet vairāk vīriešu nekā sieviešu arī gatavos tradicionālos svētku ēdienus.

Vēl 7% aptaujāto svētku noskaņas radīšanu uzticēs profesionāliem pavāriem: 5% maltīti servēs no jau gataviem veikalā iegādātiem produktiem, bet 2% pasūtīs ēdienu uz mājām no restorāna vai kafejnīcas.

“Katrā ģimenē ir savi īpašie svētku ēdieni, kuri tiek pasniegti tikai īpašos gadījumos un gaidīti ar nepacietību. Tāpēc Latvijas iedzīvotāju vēlme svētkos celt galdā tieši šos ēdienus ir dabiska un saprotama. Priecē arī iedzīvotāju apņemšanās izvēlēties Latvijā audzētus vai ražotus produktus, kas valsts svētkos apliecina īstenu patriotismu: atbalstot vietējos ražotājus, mēs kopīgiem spēkiem sildām valsts ekonomiku un palīdzam vairot Latvijas labklājību. Taču noteikti apsveicama ir arī iecere eksperimentēt ar kaut ko jaunu, jo tas savukārt padara svētkus tik īpašus un atšķirīgus no ikdienas. Lai kādi arī būtu svētku maltītes plāni, Rimi ir līdzās ar svaigiem, gardiem, kvalitatīviem produktiem un gataviem ēdieniem, gatavs palīdzēt katra iedzīvotāja svētku galdam izskatīties īpašam,” stāsta Rimi Latvia sabiedrisko attiecību vadītājs Juris Šleiers.

Saturs turpināsies pēc reklāmas.

Kā rāda aptauja, vispatriotiskākie Latvijas iedzīvotāji ir vecuma grupā virs 60 gadiem – 15% gatavos svētku maltīti no Latvijā audzētiem vai ražotiem produktiem, par vidēji 10 procentpunktiem apsteidzot pārējās vecuma grupas. Savukārt visdrosmīgākie eksperimentētāji, kas svētku galdā cels jaunus ēdienus, ir vecuma grupā no 18 līdz 29 gadiem – kulināriem eksperimentiem 18. novembrī ļausies katrs desmitais jaunietis. Jaunas receptes labprāt izmēģinās Rīgas (8%) un lauku (7%) iedzīvotāji, toties mazpilsētu iedzīvotāji vairāk (10%) izvēlēsies Latvijas produkciju.

Aptauju “Maltīšu gatavošanas ieradumi ģimenēs veicis Snapshots 2021. gada novembrī, aptaujājot 720 Latvijas iedzīvotājus 18–74 gadu vecumā.

Līdzīgi raksti

Reklāma

Atbildēt

Paldies, Jūsu ziedojums EUR ir pieņemts!

Jūsu atbalsts veicinās kvalitatīvas žurnālistikas attīstību Latvijas reģionos.

Ar cieņu,
ReKurZeme.lv komanda.