Autotransporta direkcija šīs nedēļas laikā plāno detalizēti iepazīties ar “Liepājas autobusu parka” iesniegtajiem dokumentiem, kā arī rūpīgi seko līdzi “Liepājas autobusu parka” līguma saistību izpildēm ne tikai Ogres un Aizkraukles, bet arī Dienvidkurzemes novadā, aģentūru LETA informēja Autotransporta direkcijas pārstāvji.
Paralēli Autotransporta direkcija apkopo visus konstatētos līguma pārkāpumus un vērtē juridisko pamatu pirmstermiņa līguma laušanai.
Otrdien, 9.augustā, Autotransporta direkcija” saņēma “Liepājas autobusu parka” sagatavoto pasažieru informēšanas un apziņošanas plānu par aktuālajām izmaiņām kustības sarakstos, kā arī informāciju par vadītāju skaitu un rezervēm pakalpojuma nodrošināšanai tuvākajam mēnesim un rudens sezonai.
Šādu prasību reizē ar brīdinājumu par iespējamu pirmstermiņa līguma laušanu Autotransporta direkcija izvirzīja “Liepājas autobusu parkam” saistībā ar liela apjoma reisu neizpildēm. Kopš 2022.gada 1.jūlija, kad “Liepājas autobusu parks” sāka apkalpot pasažierus reģionālajos autobusu maršrutos Ogres un Aizkraukles novados, līdz 9.augustam ieskaitot kopumā nav izpildīti 363 reisi.
Autotransporta direkcija atgādina, ka gadījumā, ja reģionālajā starppilsētu vai vietējas nozīmes maršrutā ir atcelts reiss, uz kuru pasažieris ir iegādājies biļeti, pārvadātājam ir pienākums atlīdzināt tiešos zaudējumus, kas radušies pasažierim.
Šādos gadījumos pasažierim ir jāvēršas pie pārvadātāja, kura pienākums ir 100% apmērā apmaksāt iegādātās biļetes cenu. Pārvadātājam ir pienākums segt pasažierim arī zaudējumus, kas radušies neizpildītā reisa rezultātā, piemēram, iepriekš apmaksāta ārsta vizīte, biļetes uz pasākumu (teātris, kino, koncerts u.tml.), biļetes uz nokavēto nākamo braucienu (autobusu, vilcienu, lidmašīnu) un citus izdevumus.
Tāpat pārvadātājam ir pienākums apmaksāt pasažierim negūtos ienākumus, ja neizpildītā reisa rezultātā pasažieris nav varējis ierasties darbā un saņemt par nokavētajām darba stundām atalgojumu.
Autotransporta direkcija iesaka pasažieriem laikus plānot savus braucienus un gadījumos, ja kāds no reģionālo starppilsētu vai vietējas nozīmes maršruta reisiem netiek izpildīts, izmantot citu transporta līdzekli, piemēram, taksometru, lai nokļūtu uz apmaksāto ārsta vizīti, teātri, nākamo braucienu ar autobusu, uz kuru biļete jau ir nopirkta, vai savu darba vietu. Šādos gadījumos pārvadātāja pienākums ir apmaksāt cita transporta līdzekļa, piemēram, taksometra izdevumus.
Jau ziņots, ka Autotransporta direkcija brīdinājusi “Liepājas autobusu parku” par iespējamu pirmstermiņa līguma laušanu reģionālajos autobusu maršrutos Ogres un Aizkraukles novados.
“Liepājas autobusu parka” apgrozījums pagājušajā gadā bija 15,406 miljoni eiro, kas ir par 41% vairāk nekā gadu iepriekš, bet kompānijas peļņa pieauga vairākkārt, sasniedzot 3,603 miljonus eiro.
Pēc Konkurences padomes 2022.gada 29.marta lēmumā par Konkurences likuma pārkāpuma konstatēšanu “Liepājas autobusu parka” darbībās, uzņēmuma mazākuma akcionārs (34,85%) ir Liepājas pašvaldība, bet 59,83% akciju pieder SIA “LAP1R”, kas, pēc “Firmas.lv” datiem, pastarpināti pieder Andra Šķēles (67%) un Aināra Šlesera (33%) ģimenēm.
Kompānija “Liepājas autobusu parks” reģistrēta 1995.gadā.
Autotransporta direkcija ir vienotas valsts politikas realizētāja starptautisko pārvadājumu jomā, autotransporta komercpārvadājumu uzņēmējdarbības licencēšanā, kā arī sabiedriskā transporta plānošanā. Regulāri veicot sabiedriskā transporta finanšu analīzi un auditu, direkcija nodrošina vienotu, nepārtrauktu un pieejamu sabiedriskā transporta sistēmu visā valstī. Autotransporta direkcijas uzdevums ir īstenot virkni pasākumu kompleksu, lai Latvijas autopārvadātājiem tiktu nodrošināta likumīga iespēja veikt pārvadājumus Latvijas teritorijā un ārpus tās.
Reklāma