Elektroenerģijas un citu resursu izmaksu kāpuma dēļ arī turpmākajos mēnešos palielināsies pārtikas cenas, secinājis mazumtirgotājs SIA “Elvi Latvija”.
Uzņēmuma Sabiedrisko attiecību nodaļā aģentūrai LETA pavēstīja, ka pēdējos dažus mēnešus daudzi preču ražotāji ne tikai sākuši rēķināt elektroenerģijas un citu resursu ietekmi uz produktu gala cenām, bet jau regulāri informē iepircējus par pakāpenisku sadārdzinājumu dažādās preču grupās, vēsta LETA.
Tāpat paredzams, ka arī importētajiem produktiem cenas celsies, ja globālā situācija nemainīsies, bet tas notiks nedaudz vēlāk, jo uzņēmumi izveidojuši uzkrājumus noliktavās, tādējādi tirgojot tos vēl iepriekšējo izmaksu līmenī.
“Daudzās valstīs jau tiek pieņemti lēmumi par atbalstu uzņēmumiem un ražotājiem, lai samazinātu preču izmaksas un tas ļauj domāt, ka cenas būs atkarīgas no dažādu valstu sniegtā atbalsta savu kompāniju stiprināšanai,” saka “Elvi Latvija” komercdirektore Laila Vārtukapteine.
Viņa gan piebilst, ka pašreiz nav korelācijas starp cenu kāpuma un produkcijas ražošanas valsti, taču iepriekšējo gadu pieredze liecinot, ka importētajiem produktiem izmaiņas vērojamas vēlāk, kas saistīts ar produkcijas krājumiem vietējās noliktavās.
“Elvi” ir arī preču importētājs, tāpēc arī mēs jau savlaicīgi esam sarūpējuši produktu krājumus, kam tika prognozēts cenu kāpums, un šīs preces klientiem vēl arvien varam piedāvāt bez cenu paaugstināšanas. Protams, šādi krājumi vienā brīdī beigsies, un tad preču cenu plauktos noteiks tas, vai pasaules tirgos jau būs sācies šo preču cenu kritums,” atzīst Vārtukapteine.
Tirgotāja pārstāvji arī norāda – lai arī šā brīža cenu pieaugums vairumā gadījumu saistīts ar globāliem procesiem un resursu sadārdzināšanos, tomēr cenu kāpums vienas kategorijas precēm ir ļoti dažāds un bieži vien tas vairāk saistīts nevis ar produktu piederību konkrētam preču veidam, bet ar ražotāja saimniekošanas veidu.
Pēc “Elvi Latvija” paustā, ir preču kategorijas, kur viens uzņēmums cenas ceļ būtiski, bet cits, kas savā saimniekošanā izmanto ilgtspējīgas tehnoloģijas un ir mazāk atkarīgs no ārējiem faktoriem, par cenu pieaugumu neziņo.
Cenas būšot jāmaina arī “Elvi” mazumtirdzniecības tīklā. “Produktu cenas veikalu plauktos ir ekonomiski pamatots lielums, ko vistiešākajā veidā ietekmē gan ražotāju noteiktās iepirkumu cenas, par kādām produkti tiek piegādāti veikaliem, gan ar tirdzniecības procesu saistītās izmaksas,” norāda “Elvi Latvija” pārstāvji.
Kompānija “Elvi Latvija” reģistrēta 2010.gada februārī, un tās pamatkapitāls ir 2820 eiro. Kompānijas kapitālā 50% pieder Imantam Rendeniekam, 25% – SIA “Realto Capital” un 25% – SIA “Vita mārkets”. “Elvi Latvija” ir mazumtirdzniecības zīmola “Elvi”. “Elvi Latvija” ir 26 franšīzes partneri.
Reklāma