Piektdienas, 20. septembra, pusdienlaikā Dienvidkurzemes novadā svinīgi atklāta jauna, 10 kilometrus gara gājēju un velobraucēju infrastruktūra no Liepājas līdz Bernātiem gar valsts galveno autoceļu Liepāja–Lietuvas robeža (Rucava) (A11), portālu “ReKurZeme” informē VSIA Latvijas Valsts ceļi Komunikācijas daļa .
“Jaunais savienojums starp Liepāju un Bernātiem ir daļa no lielā mikromobilitātes attīstības plāna un ir vērienīgākā tādā veida būve, kas valsts ceļu tīklā tapusi pēdējo gadu laikā. Jaunā infrastruktūra savieno pilsētu ar ciemu, un bez šīs funkcijas te, neapšaubāmi, ir arī tūrisma industrijas elements, visticamāk, tūristi turpmāk izmantos iespēju nokļūt līdz piekrastes pludmalēm ar kājām un velosipēdiem,” teica VSIA Latvijas Valsts ceļi (LVC) valdes priekšsēdētājs Mārtiņš Lazdovskis.
Būvdarbi tika uzsākti aprīļa vidū, un piecu mēnešu laikā autoceļa A11 labajā pusē izbūvēja gājēju / velo ceļu uz atsevišķas klātnes. Lai nodrošinātu piekļuvi īpašumiem, atjaunotas vai no jauna izbūvētas kopā 53 asfaltētas nobrauktuves.
“Piecu mēnešu laikā ir tapusi fantastiska inženiertehniska būve teju 10 km garumā. Prieks par padarīto darbu, un paldies sadarbības partneriem un būvniecībā iesaistītajiem. Paldies LVC par konstruktīviem un ātriem risinājumiem, lai nekavētu būvniecības termiņu. Paldies projektētājiem un būvuzraugam, un CTB komandai. Lai labi ripo un kalpo daudzus gadus,” vēlēja SIA CTB valdes priekšsēdētājs Gatis Zvirbulis.
“Es teikšu īsi: pirmkārt, droši un otrkārt, tas bija sen vajadzīgs. Lai visiem kopā izdodas un lai paliek par tādu labu ikdienu mūsu dzīvē,” priecājas Dienvidkurzemes novada pašvaldības priekšsēdētājs Aivars Priedols.
Savukārt Liepājas valstspilsētas pašvaldības izpilddirektors Ronalds Fricbergs izcēla, ka šis ir nozīmīgs notikums ļoti daudziem liepājniekiem. Ne tikai velobraucējiem, bet arī gājējiem, nūjotājiem un skrējējiem. Ir izbūvēts veloceļš, kas savieno Dienvidkurzemi ar Liepājas valstspilsētu. “Šis nav tikai stāsts par ieguldījumu infrastruktūrā, tā ir arī mobilitāte, zaļais kurss un veselīga dzīvesveida reklamēšana. Es vēlos pateikties visiem būvniecības procesā iesaistītajiem un novēlu visiem drošu un patīkamu braukšanu,” uzsver R. Fricbergs.
Lai nodrošinātu projektā paredzētos risinājumus, no citām personām tika atsavinātas 24 zemes gabalu daļas. Ceļa zemes nodalījuma joslā atsevišķās vietās tika demontēti bez saskaņojuma izbūvēti žogi un citi labiekārtojuma elementi, kā arī nocirsti koki, kas traucēja ceļa trases izbūvei. Koku ciršanai atļauju deva Dienvidkurzemes novada pašvaldība, kā to nosaka MK noteikumi Nr. 309 Par koku ciršanu ārpus meža.
Ceļu lietotājiem ir jārēķinās ar to, ka pavasara un rudens palu laikā atsevišķās vietās ir iespējama jaunās infrastruktūras applūšana. Tas saistīts ar apkārtējo, ārpus ceļa nodalījuma joslas esošo, reljefu un meliorācijas sistēmu neesamību piegulošajās teritorijās. Applūšanas iespēju nebija iespējams atrisināt gājēju un velosipēdistu ceļa būvniecības laikā, tā ir jārisina visaptveroši teritorijā, kas ir starp valsts autoceļu A11 un Liepājas ezeru.
Uz gājēju un velobraucēju ceļa uzklāti horizontālie apzīmējumi un tas aprīkots ar ceļazīmēm Nr. 417 “Kopīgs gājēju un velosipēdistu ceļš’”. Tas nozīmē, ka autovadītājiem, šķērsojot gājēju / velo ceļu lai nogrieztos uz īpašumu vai izbrauktu no blakus ceļa, ir jādod ceļš gājējiem un velosipēdistiem.
Darbus veica SIA CTB par līgumcenu 2 289 009 eiro (ar PVN), būvuzraudzību – SIA Ceļu inženieri. Projekta autos ir SIA Projekts 3. Būvdarbi finansēti no Valsts budžeta.
Foto – Uldis Dobelis
Reklāma