Abonē "ReKurZeme Plus"!
Abonēt

Reklāma

FOTO: Ksenija Sidorova klausītājus “Lielajā dzintarā” aizved muzikālā ceļojumā starp sapņiem un nomodu

Aizvadītajā nedēļas nogalē, 12. novembrī Liepājas koncertzālē “Lielais dzintars” notikusi ilgi gaidītā tikšanās ar pasaulē atzīto akordeona spēles virtuozi Kseniju Sidorovu, kura kopā ar Sinfonietta Rīga stīgu kvartetu un kontrabasistu Jāni Stafecki klausītājiem klātienē un tiešraidē atskaņoja jaunu programmu “Starp sapņiem un nomodu” – cilvēcīgu un teju intīmu sarunu mūzikā par emocijām un sajūtām, kuras māksliniece izjutusi pēdējo gadu laikā.

Saturs turpināsies pēc reklāmas.

Pandēmijas laika refleksijās un pārdomās izauklētā programma “Starp sapņiem un nomodu” piedāvāja plašu autoru loku, no minimālisma tradīcijās balstītām melodijām tiecoties uz akordeonistes repertuārā raksturīgajām ugunīgajām tēmām. Koncertā izskanēja gan Ksenijas Sidorovas veidoti pārlikumi akordeonam tādu jau zināmu komponistu kā Filipa Glāsa un Johana Sebastiāna Baha skaņdarbiem, gan arī oriģināldarbi, kurus viņai sarakstījuši tādi komponisti kā Pjetro Rofi, Sergejs Akhunovs un Artjoms Ņižņiks, portālu “ReKurZeme” informē SIA “Lielais Dzintars” sabiedrisko attiecību speciāliste Anita Lazdeniece.

Ksenija Sidorova koncertu atklāja ar trīs savstarpēji sapludinātiem solo gabaliem, kurā it kā dažādos laikmetos un apstākļos rakstītie skaņdarbi – amerikāņu minimālisma klasiķa Filipa Glāsa Glassworks, silti melodiskā Johana Sebastiāna Baha Adagio un Sergeja Akhunova Skice nr.3 pārlikumā akordeonam – viens otram sekojot veidoja harmonisku, plūstošu un sapnim līdzīgu noskaņu.
Uz skatuves pēcāk pievienojoties Sinfonietta Rīga stīgu kvarteta sastāvam, izskanēja arī Sergeja Akhunova Two keys to one J. Brodsky’s Poem, savukārt ar stīgu kvinteta sastāvu (pievienojoties Jānim Stafeckim) un akordeonu pavisam citā skaņu gammā atklājās vairāki Pjetro Rofi rakstīti skaņdarbi – “Noktirne”, “Is There a Place in Your Heart”.

Koncerta laikā Ksenija Sidorova dalījās arī ar pieredzēm, kādēļ izvēlēti attiecīgie skaņdarbi. Tā arī programmā pašas jaunās māmiņas lomas un viņas tēta iedvesmoti tika iekļauti senslāvu mitoloģijas un pasaku tēli, kas atbalsojās Artjoma Ņižņika “Sirin” un Alekseja Arhipovska skaņdarbā “Pelnrušķīte”. Šo sapņaino fantāziju pēcāk nomainīja ugunīgie flamenko ritmi ar Manuela de Faljas “Andalūzijas serenādi” un Īzaka Albenisa “Astūriju”, simbolizējot akordeonistes atmiņas par viesošanos Andalūzijā.

Saturs turpināsies pēc reklāmas.

Programmas noslēgumā stīgu kvintets un Ksenijas Sidorova izraisīja īstu emocionālu katarsi, atskaņojot Astora Pjacollas tēmas, kas spilgti jūtamas franču komponista Franka Anželisa “Fantāzijā par Astora Pjacollas Chiquilin de Bachin tēmu”. Pateicībā par klausītāju ovācijām, sekoja vēl divas muzikālās piedevas – Pjetro Rofi “Histērija” kopā ar visu stīgu sastāvu un Ksenijas Sidorovas solo performance vēl kādam skaņdarbam no J.S. Baha daiļrades.

Pēc koncerta māksliniece tikās ar saviem faniem, lai aprunātos un sniegtu autogrāfus viņas jaunākajam albumam “Piazzolla Reflections” (Pjacollas atspulgi). Liela daļa no viņiem bija tieši jaunie akordeonisti, kurus Ksenija iedvesmojusi attīstīt savus talantus šī instrumenta spēlē.

Foto – OHM.LV

Līdzīgi raksti

Reklāma

Atbildēt

Paldies, Jūsu ziedojums EUR ir pieņemts!

Jūsu atbalsts veicinās kvalitatīvas žurnālistikas attīstību Latvijas reģionos.

Ar cieņu,
ReKurZeme.lv komanda.