Abonē "ReKurZeme Plus"!
Abonēt

Reklāma

Kā radīt svētku noskaņu korporatīvajā pasākumā

Decembrī gandrīz katrs korporatīvais pasākums pārvēršas par dežavū: plastmasas eglīte stūrī, dīdžejs ar 2000. gadu hitiem, vienādi konkursi, kuros neviens īsti nevēlas piedalīties, un vadītājs, kurš izmisīgi cenšas uzmundrināt publiku ar neveikliem jokiem. Rezultāts ir viens – darbinieki pieklājīgi smaida, klusi apēd rasolu un skaita minūtes līdz beigām.

Taču korporatīvā pasākuma ideja nav tikai Jaunā gada atzīmēšana. Tā ir iespēja stiprināt komandu, mazināt spriedzi pēc saspringta darba gada, iedvesmot un uzlādēt jauniem panākumiem. Īstiem svētkiem nevajadzētu būt obligātai formalitātei – tiem jāsasniedz cilvēku sirdis.

Emocijas svarīgākas par plānu

Tā vietā, lai sāktu ar standarta scenāriju, uzdodiet jautājumu: ko darbinieki atcerēsies pēc šī vakara? Ne fotostūrīti, ne ēdienkarti, ne viesu sarakstu, bet sajūtu. Vai svētki iedvesmoja? Vai bija dzīvīgi, viegli un patiesi jautri?

Labs korporatīvais pasākums vienmēr ir par emocijām – par smiekliem, vieglumu, patiesu saziņu, brīžiem bez spiediena. Tas var būt arī neliels, mājīgs pasākums ar siltu atmosfēru, oriģinālu koncepciju un negaidītiem pavērsieniem.

Dekors rada atmosfēru

Scenārijs ir svarīgs, taču noskaņa rodas jau no pirmajām minūtēm. Netaupiet uz vizuālajām detaļām, bet izvēlieties tās ar gaumi. Oriģināli akcenti, apgaismojums, sīkas detaļas – tieši tie pārvērš telpu par notikumu.
Piemēram, āra atpūtas zona ar karstvīnu vai siltu apgaismojumu var kļūt par pievilcīgāku vietu nekā deju grīda.

Tieši šādās niansēs slēpjas jēga izmantot neierastus risinājumus, piemēram, virtenes lāstekas. Tās acumirklī rada svētku sajūtu bez liekas greznības. Šis elements nav tikai gaisma – tas ir vizuāls signāls: šeit sākas pasaka. Svarīgi nepārspīlēt un iekļaut to kopējā tēlā – vai tas būtu retro stils, skandināvisks minimālisms vai pat ,,korporatīvs mežā”.

Kas patiešām nestrādā

Nav obligāti pilnībā jāmaina formāts, lai izvairītos no ierastā. Dažkārt pietiek aizstāt tikai vienu tipisku elementu ar kaut ko dzīvāku:

  • Vadītāja vietā – stāstnieks vai aktieris ar īsiem, interaktīviem priekšnesumiem.
  • Foto zonas vietā – karikatūrists vai mākslinieks, kas uzreiz izdrukā vintage portretus.
  • Diplomu pasniegšanas vietā – patiesi, personiski tosti no vadības, kuros dzirdams cilvēka balss tonis, nevis gatavs šablons.
  • Banketa sēdvietu vietā – mājīgas atpūtas zonas ar dzīvo mūziku.

Šādi risinājumi neprasa lielāku budžetu kā standarta scenārijs, taču rada pilnīgi citu efektu.

Aiziet no ierastā formāta – nozīmē parādīt uzmanību

Kad uzņēmums rīkojas nevis ,,kā pieņemts”, bet kā būtu noderīgi cilvēkiem, darbinieki to sajūt. Nav nepieciešams pārsteigt ar dārgiem risinājumiem – svarīgāk ir pārsteigt ar iesaisti, uzmanību un cieņu pret darbinieku laiku, noguruma pakāpes un vēlmēm.

Korporatīvais pasākums nav gada noslēguma punkts – tas ir jaunas motivācijas sākums. Ja atmosfēru veido ar uzmanību pret detaļām, cilvēki to atcerēsies. Pat ja nebūs vadītāja. Pat ja nebūs rasola. Bet būs sajūta, ka esat kopā – ne pēc grafika, bet pa īstam.
Lai gan… rasolu gan labāk atstājiet – kā gan iztikt bez tā?

Līdzīgi raksti

Paldies, Jūsu ziedojums EUR ir pieņemts!

Jūsu atbalsts veicinās kvalitatīvas žurnālistikas attīstību Latvijas reģionos.

Ar cieņu,
ReKurZeme.lv komanda.