Abonē "ReKurZeme Plus"!
Abonēt

Reklāma

Labākais no abām pasaulēm, jeb “hibrīds ir perfekta simbioze”

Kas bija pirmais – elektroauto vai hibrīds? Ja veiktu šādu aptauju, lielākā daļa respondentu noteikti būtu hibrīda pusē. Patiesībā līdz šādai simbiozei ražotāji aizdomājās salīdzinoši nesen, kad 1999. gadā Toyota izlaida savu pirmo hibrīdauto modeli. Tīri praktiskā ziņā, hibrīdi ir paredzēti klasiskā tipa auto jaudas uzlabošanai un izmešu samazināšanai. Savukārt, tie arī dod iespēju vadītājam pamazām ieskatīties elektroauto priekšrocībās, pilnībā nepārejot uz citu auto veidu. Mūsdienu tirgū pastāv trīs veidu hibrīdi, katrs ar sava veida uzbūvi un tehnoloģiju.

Pilnais hibrīds, jeb “ko tad tas elektroauto prot”

Pilnie hibrīdi ir kā pārejas solis rūdītiem autovadītājiem, kas vēlas izbaudīt elektroenerģijas tehnoloģijas pilnībā, taču neatvadoties no degvielas dzinēja.

Šeit ir abu tipu motori – iekšdedzes dzinējs un elektromotors, kas viens otru papildina kā cimds ar roku. Elektromotors šī tipa hibrīdā nevar tikt ārēji uzlādēts, bet tas izmanto reģeneratīvo bremzēšanu, lai uzlādētu akumulatoru līdzīgi kā to dara elektroauto. Ja ir vēlme tikai nedaudz ielūkoties elektroauto tehnoloģiju darbībā, pilnais hibrīds ir lieliska izvēle!

Spraudņa hibrīds, jeb “ātrāk gribu elektroauto”

Šī tipa hibrīds paceļ latiņu augstāk un ļauj vadītājam izvēlēties to, kāda tipa energoresursu patērēt. Atšķirībā no pilnajiem hibrīdiem, šo auto var pieslēgt pie strāvas un uzlādēt līdzīgi kā elektroauto.

Akumulators spraudņa hibrīdos ir lielāks, tādējādi nodrošinot iespēju pārvarēt lielākas distances. Latvija nemaz nav tik liela, tāpēc elektromotoru tehnoloģiju cienītāji lielāko daļu savu ikdienas gaitu noteikti var veikt braucot bezizmešu režīmā.

Vieglais hibrīds, jeb “dodiet jaudu, nevis jaunu motoru”

Vieglais hibrīds no iepriekšminētajiem tipiem atšķiras ar to, ka tam nav elektromotors, bet gan ģenerators. Līdzīgi kā pilnajiem hibrīdiem, vieglais, jeb maigais hibrīds izmanto reģeneratīvo bremzēšanu. Tādejādi, saražotā elektroenerģija lieti noder nelielu uzdevumu veikšanai, bet noteikti nav iespējama braukšana izmantojot elektrību vien.

Šī tipa hibrīds dod iespēju darbināt elektriskās sistēmas un iedarbināt dzinēju, kā arī svarīga priekšrocība ir griezes deficīta izlīdzināšana pie zemiem apgriezieniem.

Lai arī kāda tipa hibrīdu izvēlēsieties, katrs no tiem ir lieliski varianti veiktspējas uzlabošanai un elektroenerģijas tehnoloģiju iepazīšanai.

Līdzīgi raksti

Paldies, Jūsu ziedojums EUR ir pieņemts!

Jūsu atbalsts veicinās kvalitatīvas žurnālistikas attīstību Latvijas reģionos.

Ar cieņu,
ReKurZeme.lv komanda.