Abonē "ReKurZeme Plus"!
Abonēt

Reklāma

Līdz 2040. gadam par provizoriski 4-4,5 miljardiem eiro plānots elektrificēt visu dzelzceļu tīklu Latvijā

VAS “Latvijas dzelzceļš” (LDz) līdz 2040.gadam provizoriski par 4-4,5 miljardiem eiro plāno elektrificēt visu Latvijas dzelzceļu tīklu, ceturtdien preses konferencē sacīja LDz valdes priekšsēdētājs Māris Kleinbergs.

Saturs turpināsies pēc reklāmas.
Saturs turpināsies pēc reklāmas.

Viņš skaidroja, ka patlaban tiek strādāts pie šī projekta finansējuma shēmu un mehānismu izstrādes, kā arī tiek veiktas projekta izmaksu aplēses. Sākotnējās aplēses liecina, ka nepieciešamais finansējums būs četri līdz 4,5 miljardi eiro.

Tāpat Kleinbergs skaidroja, ka 2020.gada pavasarī pārtrauktais dzelzceļa līniju elektrifikācijas projekts bija balstīts uz kravu pārvadājumu nodrošināšanu, taču kļuva skaidrs, ka sākotnēji prognozētie kravu apmēri nesasniegs prognozētos apmērus, tāpēc šo projektu ar Eiropas Savienības (ES) finansējumu nebija iespējams realizēts.

Savukārt jaunais elektrifikācijas projekts ir balstīts uz pasažieru pārvadājumu nodrošināšanu. Kleinbergs skaidroja, ka pagaidām vēl tiek veikti izmaksu-ieņēmumu aprēķini, plānots finansējums. Kleinbergs teica, ka aptuveni pusgada laikā šiem finanšu aprēķiniem būtu jābūt gataviem.

Saturs turpināsies pēc reklāmas.

Patlaban tiek īstenots elektrificēto sliežu ceļu pārbūves projekts no 3,3 kilovoltu (kV) strāvas uz 25 kV strāvu 81 kilometra garumā Rīgas mezglā. Šim projektam ir paredzēti 72,2 miljoni eiro no ES Atveseļošanas un noturības mehānisma un to plānots īstenots līdz 2026.gadam.

Jau ziņots, ka 2020.gada marta beigās, krasi samazinoties kravu pārvadājumu apjomiem, LDz nolēma neturpināt 441 miljona eiro vērto dzelzceļa elektrifikācijas projektu.

Uzņēmumā norādīja, ka, turpinoties kravu pārvadājumu kritumam, kura lejupslīde sākās 2019.gada pirmajā pusgadā, un ņemot vērā LDz nespēju 2020.gadā nodrošināt finanšu līdzsvaru bez papildu finansējuma no valsts budžeta, LDz ir pārskatījis plānoto un sākto ES struktūrfondu finansēto projektu īstenošanas iespējas.

LDz ir publiskās lietošanas dzelzceļa infrastruktūras pārvaldītājs un koncerna “Latvijas dzelzceļš” valdošais uzņēmums. Koncernā ietilpst arī sešas meitassabiedrības – “LatRailNet”, kas veic infrastruktūras maksas noteikšanu un dzelzceļa infrastruktūras jaudas sadali, “LDz Cargo”, kas nodrošina dzelzceļa kravu pārvadājumus un starptautiskos pasažieru pārvadājumus, infrastruktūras būvniecības un uzturēšanas uzņēmums “LDz infrastruktūra”, ritošā sastāva remonta un uzturēšanas uzņēmums “LDz ritošā sastāva serviss”, apsardzes uzņēmums “LDz apsardze”, kā arī loģistikas uzņēmums “LDz loģistika”.

Līdzīgi raksti

Reklāma

Atbildēt

Paldies, Jūsu ziedojums EUR ir pieņemts!

Jūsu atbalsts veicinās kvalitatīvas žurnālistikas attīstību Latvijas reģionos.

Ar cieņu,
ReKurZeme.lv komanda.