Jaunajiem Horvātijā ražotajiem zemās grīdas tramvajiem pamazām nomainot Liepājas ielās pirms 40 un vairāk gadiem ražotos vecās paaudzes tramvajus, pašlaik jau gandrīz 80% no visiem pasažieru pārvadājumiem tramvajos tiek izpildīti ar jaunajiem vagoniem, aģentūru LETA informēja SIA “Liepājas tramvajs” sabiedrisko attiecību vadītājs Andrejs Rjabcevs.
Pašlaik uzņēmums “Liepājas tramvajs” saņēmis jau 11 jaunās paaudzes zemās grīdas tramvajus, kas kursē Liepājas ielās. Pagājušajā nedēļā sagaidīts no Horvātijas rūpnīcas “Končar” ierodamies 11.tramvaja vagons, bet saskaņā ar līgumu, kas noslēgts ar Horvātijas ražotāju “Končar Electric Vehicles Inc.”, kopumā līdz rudenim Liepājai paredzēti 14 jauni tramvaja vagoni.
Kamēr vēl nav pienākuši visi Liepājai paredzētie jaunie vagoni, daļa veco tramvaju joprojām kursē ikdienā, taču izteikti mazākā intensitātē, salīdzinot ar jaunajiem vagoniem. Tā, piemēram, janvārī, pēc uzņēmuma apkopotās statistikas, 79% no visiem maršrutā veiktajiem pārvadājumiem veikti ar jaunās paaudzes tramvajiem. Janvārī vidēji viens vecās paaudzes vagons nobraucis uz līnijas 1344 kilometrus (km), turpretī viens jaunais vagons veicis vidēji 4550 km mēnesī.
Kā skaidro Rjabcevs, pilnībā atteikties no vecajiem vagoniem pašlaik vēl nav iespējams gan tādēļ, ka pietiekamā skaitā nav piegādāti jaunie pasūtītie vagoni, gan arī uz atsevišķiem vecajiem tramvajiem ir spēkā iepriekš noslēgti reklāmas līgumi.
Kopumā pasažieru pārvadāšanai uz līnijas Liepājā janvārī kursējuši 19 tramvaju vagoni, no kuriem desmit ir jaunie zemās grīdas vagoni, savukārt deviņi – vecās paaudzes vagoni.
Kā skaidro uzņēmumā “Liepājas tramvajs”, daļa veco vagonu joprojām saglabās uzņēmuma vajadzībām, lai nodrošinātu rezerves iespējas, taču daļa veco vagonu, kuri bija vissliktākajā tehniskajā stāvoklī, ir norakstīti.
Kā informē Rjabcevs, pērn veiktas divas atklātas izsoles, mēģinot vecos vagonus pārdot, taču abas beidzās bez rezultātiem, jo neviens pretendents tā arī nepieteicās. Četriem vagoniem demontētas tālākai izmantošanai derīgās rezerves daļas un liekais pārdots metāllūžņos, savukārt vienu no vecajiem vagoniem pērn par 5500 eiro plus pievienotās vērtības nodoklis iegādājās kāds Jaunmārupē reģistrēts uzņēmums, kurš tramvaju plānojis izmantot kā reklāmas objektu, jo uzņēmuma darbības specifika ir saistīta ar sliežu ceļu izbūvi.
Kā vēstīts, jaunos zemās grīdas tramvajus speciāli pēc Liepājas pasūtījuma ražo Horvātijas rūpnīcā “Končar Electric Vehicles Inc”. Viena tramvaja vagona garums ir 20,7 metri (m), augstums 3,4 m bez pantogrāfa un svars 28 tonnas. Maksimālo ātrumu tramvajs var attīstīt līdz 70 km/h, taču drošības nolūkos pilsētvidē tas ir ieprogrammēts tā, lai ātrums nepārsniegtu atļauto braukšanas ātrumu 50 km/h.
Atšķirībā no līdz šim ekspluatētajiem vagoniem jaunie tramvaji ir īpaši pielāgoti vieglai iekļūšanai gan vecākiem ar bērnu ratiņiem, gan personām ar kustību traucējumiem. Tramvaja vagoni ir aprīkoti arī ar mūsdienīgu pasažieru apziņošanas sistēmu, videonovērošanu, gaisa kondicionēšanas iekārtām un citām iespējām.
Līgumu par tramvaju iegādi īsteno Eiropas Savienības fondu līdzfinansētā projektā “Tramvaja līnijas un piegulošās teritorijas pārbūve 2.kārta”.
Otrās kārtas projekta īstenošanas līgums paredz papildu vagonu iegādi, Lielās ielas posma – no Friča Brīvzemnieka ielas līdz Peldu ielai – sliežu ceļu un piegulošās infrastruktūras pārbūvi, pacēlāja iegādi un depo sliežu ceļu pārbūvi. Projekta otrās kārtas kopējās izmaksas ir 11 824 705 eiro, no kurām 10 000 000 eiro ir Kohēzijas fonda līdzfinansējums.
Reklāma