Pirmdien, 12. septembrī, ap pulksten 17.40 Valsts policijas Kurzemes reģiona pārvaldes Satiksmes uzraudzības rotas amatpersonas, patrulējot Liepājā, Parka ielā, fiksēja motociklistu “Yamaha”, kurš vietā, kur atļauts pārvietoties ar ātrumu 50 kilometri stundā, traucās ar ātrumu 101 kilometrs stundā. Likumsargi ieslēdza gaismas un skaņas signālus un devās pakaļ motociklam, lai to apturētu, bet tā vadītājs, pamanot likumsargus, uzsāka bēgšanu.
Motociklists palielināja ātrumu un mērierīce fiksēja viņa braukšanas ātrumu – 119 kilometri stundā. Turpinot bēgšanu, motociklists vairākkārtēji pārkāpa ceļu satiksmes noteikumus, izraisot avārijas situācijas. Motociklists šķērsoja krustojumu, luksoforā degot sarkanajam, aizliedzošajam signālam un nedeva ceļu gājējiem, kuri šķērsoja gājēju pāreju, gandrīz izraisot ceļu satiksmes negadījumu ar gājējiem, portālu “ReKurZeme” informē Valsts policijas Kurzemes reģiona pārvaldes Vecākā speciāliste sabiedrisko attiecību un sadarbības jautājumos Madara Šeršņova.
Visbeidzot motociklists apstājās Liepājā, Atmodas bulvārī. Uz aizdomu pamata par to, ka motocikla vadītājs atrodas alkohola reibumā, likumsargi veica alkohola pārbaudi viņa izelpā, taču promiles netika konstatētas. Vīrietis iepriekš vairākkārt ir nonācis policijas redzeslokā un arī pirms dažām nedēļām apturēts uz aizdomu pamata par to, ka atrodas alkohola reibumā, taču arī tad aizdomas neapstiprinājās. Savukārt tika konstatēts, ka vīrietim nav transportlīdzekļa vadīšanas tiesības – tās atņemtas par iepriekš izraisītu ceļu satiksmes negadījumu un notikuma vietas pamešanu. Vīrietis nepaskaidroja, kāpēc bēga no policistiem, taču apgalvoja, ka šādi rīkojies pirmo reizi un atzinies, ka sasniedzis braukšanas ātrumu – 180 kilometri stundā.
Pret vīrieti tika uzsākti septiņi administratīvo pārkāpumu procesi – divi par atļautā braukšanas ātruma pārsniegšanu, par braukšanu, ja luksoforā deg aizliedzošais signāls, par ceļa nedošanu gājējiem, kas šķērso brauktuvi pa gājēju pāreju, par transportlīdzekļa vadīšanu, ja nav transportlīdzekļu vadīšanas tiesību, par bēgšanu un par dzīvesvietas nedeklarēšanu.
Vīrietis arī šā gada 4.septembrī tika apturēts un konstatēts, ka viņš vadījis motociklu “Yamaha” bez transportlīdzekļa vadīšanas tiesībām, taču iepriekš vairākkārt nonācis policijas redzeslokā, vadot divas “BMW” markas automašīnas bez transportlīdzekļa vadīšanas tiesībām, atsevišķos gadījumos pārsniedzot atļauto braukšanas ātrumu.
Vīrietim šoreiz par 12.septembrī izdarītajiem pārkāpumiem ir piemēroti maksimālie sodi, kopā sastādot vairāk nekā 4 200 eiro lielu naudas sodu.
Pakaļdzīšanās laikā Valsts policijas dienesta transportlīdzeklis aizķēra blakus esošo automašīnu, kurai konstatēts skrāpējums uz automašīnas sānu atpakaļskata spoguļa.
Valsts policija aicina vadītājus nebūt pārgalvīgiem un atcerēties, ka atļautā braukšanas ātruma pārsniegšana, kā arī citu ceļu satiksmes noteikumu prasību neievērošana apdraud ne tikai paša transportlīdzekļa vadītāja, bet arī citu ceļu satiksmes dalībnieku drošību un veselību.
Tāpat atgādinām, ka brīžos, kad operatīvais transports un atbildīgie dienesti steidzas palīgā, lai glābtu kāda dzīvību vai nodrošinātu sabiedrības drošību, ātra un efektīva pārvietošanās ir būtiska. Atgādinām, kāda ir pareizā rīcība, lai nestātos ceļā tiem, kas steidzas palīgā, jo katra minūte vai pat sekunde ir no svara. Vadītājam nevajadzētu apjukt, kad uz ceļa vai kādā teritorijā redz operatīvo transportu ar iedegtām bākugunīm. Vienkārši jāatceras, ka tā ir nopietna situācija, kurā atbilstoši jāreaģē.
Kā pareizi rīkoties dažādās situācijās:
• Ja operatīvais transports ir kustībā ar iedegtām zilām bākugunīm un skaņas signāliem, vadītājiem jādod ceļš, samazinot ātrumu un piebraucot tuvāk ceļa labajai malai vai ietvei. Šajā gadījumā var arī neapstāties.
• Ja operatīvais transports kustībā atrodas ar iedegtām zilām un sarkanām bākugunīm un skaņas signāliem, vadītājiem ir jāapstājas ceļa malā, un kustību var uzsākt tikai tad, kad ir pabraucis garām operatīvais transporta līdzeklis ar ieslēgtām zilām un sarkanām bākugunīm.
• Ja operatīvais transports stāv ar iedegtām zilām bākugunīm, jāsamazina ātrums līdz minimumam, lai būtu iespēja arī nekavējoties apstāties. Operatīvais transportlīdzeklis ar zilām bākugunīm stāv un brīdina par iespējamu bīstamību.
• Transportlīdzekļu vadītājiem, kas tuvojas krustojumam no cita virziena ceļiem, jāaptur transportlīdzeklis pirms šķērsojamās brauktuves, ja redz, ka brauc operatīvais transportlīdzeklis ar iedegtām bākugunīm. Turpināt braukt drīkst tikai pēc tam, kad tas ir pabraucis garām.
• Ja ir automašīnu plūsma, nedrīkst strauji nobremzēt, bet samazināt braukšanas ātrumu un piebraukt tuvāk ceļa labajai malai.
• Sastrēgumu laikā autovadītājiem jācenšas nebraukt tuvu citām automašīnām – vajag ievērot distanci, lai operatīvais transports var netraucēts nokļūt izsaukuma vietā. Redzot, ka operatīvais transports traucas pa sadalošo joslu, autovadītājam jāpavirzās tā, lai izveidotos “skujiņa”, un operatīvajam transportam būtu vieta izbraukšanai.
Ilustratīvs attēls. Foto – Pixabay
Reklāma