Abonē "ReKurZeme Plus"!
Abonēt

Reklāma

Liepājas ostā divos mēnešos pārkrauts par 0,9% mazāk kravu

Kopumā 2023.gada pirmajos divos mēnešos Liepājas ostā pārkrauts 1,271 miljons tonnu kravu, kas ir par 0,9% mazāk nekā 2022.gada divos mēnešos, aģentūru LETA informēja Liepājas speciālās ekonomiskās zonas (SEZ) pārstāvji.

Saturs turpināsies pēc reklāmas.
Saturs turpināsies pēc reklāmas.

Februārī Liepājas ostas stividorkompānijas apstrādājušas 690 240,67 tonnas dažādu kravu.

Liepājas SEZ informē, ka joprojām stabila kravu plūsma ir beramkravu segmentā – lauksaimniecības kravas, energoresursu kravu un arī ģenerālkravu grupā – Ro-Ro kravas un kokmateriāli. Lai arī lejamkravu īpatsvars jau vēsturiski Liepājas ostā ir salīdzinoši neliels, tieši šo kravu grupu visvairāk ietekmējusi ģeopolitiskā situācija.

Satiksmes ministrijas apkopotā statistika liecina, ka beramkravas Liepājas ostā divos mēnešos pārkrautas 908 200 tonnu apmērā, kas ir par 1,3% vairāk nekā 2022.gada divos mēnešos. Lejamkravas pārkrautas 68 900 tonnu apmērā, kas ir par 18% mazāk, bet ģenerālkravas – 294 000 tonnu apmērā, kas ir par 2,7% mazāk.

Saturs turpināsies pēc reklāmas.

Šā gada februārī Liepājas ostā apkalpots 121 kuģis, bet iebraukuši un izbraukuši 3882 pasažieri.

Liepājas SEZ pārvaldnieks Uldis Hmieļevskis uzsver, ka februārī pirmo reizi pa vidus vārtiem ir ienācis kuģis ar līdz šim lielāko iegrimi importa kravu grupā un tika pietauvots pie jaunās dziļūdens piestātnes. Tas atveda cukuru no Brazīlijas.

Viena no pirmajām Liepājas ostas stividorkompānijām “Mols L”, kas savu darbību sāka līdz ar ostas darbības atjaunošanu pagājušā gadsimta 90.gadu sākumā, nupat veikusi apjomīgas investīcijas jaunās tehnoloģijās – nopirkts hidrauliskais celtnis – iekrāvējs, lai spētu apkalpot Liepājas ostā ienākošos lielgabarīta kuģus, kā arī lai strādātu dabai draudzīgāk. Jaunais celtnis – atšķirībā no iepriekšējā – darbojas nevis ar dīzeļdegvielu, bet elektrību.

Saturs turpināsies pēc reklāmas.

Viena no galvenajām kravu grupām, ko apkalpo termināls, ir atjaunojamo energoresursu kravas – koksnes šķelda un koksnes granulas, kas šobrīd ir pieprasītas tirgū gan sezonas, gan ģeopolitiskās situācijas dēļ. Liepājas SEZ kapitālsabiedrības “Mols L” īpašnieks Jānis Zvirbulis informē, ka jaunais mobilais celtnis ar elektromotoru darbosies Ziemas ostā un ļaus šogad palielināt pārkraušanas efektivitāti, ātrumu un kvalitāti. Šāds celtnis viens pats var apkalpot 120 kuģus gadā.

“Mols L” nomā zemi bijušās rūpnīcas “Liepājas metalurgs” teritorijā, kur gatavo šķeldu. Tā tiek vesta uz Liepājas ostu un krauta kuģos, lai tālāk ceļotu uz Skandināvijas valstīm. Bez jau minētās šķeldas uzņēmums krauj arī apaļkokus un koka granulas, vidēji apkalpojot divus-trīs kuģus nedēļā. Jaunais celtnis aptuveni 6000 tonnu kuģī spēj iekraut vidēji 11 stundu laikā, kas ir divreiz ātrāk nekā iepriekš. Februārī “Mols L” pārkrāva 29 091 tonnu kravu, kas ir par 64,77% vairāk nekā janvārī.

Pagājušā gada divos pirmajos mēnešos Liepājas ostā pārkrauti 1,283 miljoni tonnu kravu.

Foto – Aigars Prūsis

Līdzīgi raksti

Reklāma

Atbildēt

Paldies, Jūsu ziedojums EUR ir pieņemts!

Jūsu atbalsts veicinās kvalitatīvas žurnālistikas attīstību Latvijas reģionos.

Ar cieņu,
ReKurZeme.lv komanda.