Abonē "ReKurZeme Plus"!
Abonēt

Reklāma

Liepājas SEZ pārvaldes iepirkumā par prāmju piestātnes pārbūvi iesniegta sūdzība

Liepājas Speciālās ekonomiskās zonas (SEZ) pārvaldes iepirkumā par Liepājas ostas 46.piestātnes pārbūvi iesniegta sūdzība, liecina informācija Iepirkumu uzraudzības biroja (IUB) mājaslapā.

Saturs turpināsies pēc reklāmas.
Saturs turpināsies pēc reklāmas.

Šī piestātne tostarp tiek izmantota prāmju satiksmei maršrutā Liepāja-Traveminde (Vācija), vēsta LETA.

Sūdzību iesniegusi AS “LNK Industries”. Sūdzība pieņemta izskatīšanai, bet izskatīšanas datums vēl nav noteikts.

Liepājas SEZ pārstāvji iepriekš informēja, ka piestātnes pārbūves darbus plānots pabeigt līdz 2027. gada beigām.

Saturs turpināsies pēc reklāmas.

Pārvaldē uzsver, ka regulāras prāmju satiksmes nodrošināšana ir stratēģiski svarīga ne tikai Liepājas un Latvijas, bet arī Eiropas Savienības (ES) tautsaimniecības un militārās mobilitātes pārvadājumu nodrošināšanai.

Pagājušajā gadā piestātne nodrošināja 1,8 miljonu tonnu kravu apgrozījumu, kuru vērtība ir aptuveni četri miljardi eiro, atzīmē pārvaldē.

Veicot piestātnes pārbūvi, tiks nodrošināta vienlaicīga divu kravas kuģu vai kravas – pasažieru prāmju ar maksimālo garumu līdz 240 metriem un iegrimi līdz 11 metriem – apkalpošana. Piestātnes pārbūve ietver papildu tauvošanas pāļu uzstādīšanu, piestātnes konstrukciju pārbūvi un ūdens dziļuma palielināšanu no 10,5 līdz 12 metriem.

Saturs turpināsies pēc reklāmas.

Savukārt, lai uzņemtu jaunākos “RoRo”/”RoPax” prāmjus, piestātnē ir jāierīko elektroapgādes sistēma prāmju krasta elektroapgādes nodrošināšanai un lokālās notekūdeņu pieņemšanas iekārtas.

Piedāvājumus konkursā var iesniegt līdz šā gada 15. decembrim, liecina informācija Elektronisko iepirkumu sistēmā (EIS).

Liepājas ostas 46.piestātne atrodas Liepājas ostas Brīvostā, austrumu krasta līnijas vidusdaļā. Piestātnes platums ir 51,5 metri, garums ziemeļu pusē – 204,5 metri, bet garums dienvidu pusē – 181 metrs. Tā ir uzbūvēta laika posmā no 1972. līdz 1975. gadam, lai nodrošinātu padomju jūras kara flotes kuģu un zemūdeņu stāvēšanu un apkalpošanu.

Saturs turpināsies pēc reklāmas.

Mūsdienās piestātne tiek izmantota regulāras prāmju satiksmes apkalpošanai maršrutā Liepāja-Trāveminde. Piestātne ir pakļauta pastiprinātai slodzei, ko rada kuģu pietauvošanās un attauvošanās no piestātnes, izmantojot jaudīgus kuģu dzinējus.

Piestātnes rekonstrukcija un pārbūve ir nepieciešama, jo Liepājas SEZ pārvalde saskaras ar piestātnes būvniecības defektiem un tās kopējo nolietojumu, kas, neskatoties uz veiktajiem remonta darbiem, neatgriezeniski pasliktina tās kopējo tehnisko stāvokli un ekspluatācijas drošību.

Iepriekš Liepājas SEZ pārstāvji aģentūrai LETA norādīja, ka piestātnes pārbūves izmaksas varētu veidot 23,09 miljonus eiro.

Saturs turpināsies pēc reklāmas.

Jau vēstīts, ka Liepājas ostā 2024. gadā tika pārkrauti kopumā 7,049 miljoni tonnu kravu, kas ir par 2,5% mazāk nekā 2023. gadā.

Pagājušajā gadā Liepājas ostā apkalpoja kopumā 103 900 pasažieru.

Pasažieru pārvadājumus maršrutā Liepāja-Trāveminde nodrošina Zviedrijas prāmju operators “Stena Line Scandinavia” (“Stena Line”).

Liepājas osta pēc pārkrauto kravu apmēra ir trešā lielākā osta Latvijā.

Līdzīgi raksti

Reklāma

Atbildēt

Paldies, Jūsu ziedojums EUR ir pieņemts!

Jūsu atbalsts veicinās kvalitatīvas žurnālistikas attīstību Latvijas reģionos.

Ar cieņu,
ReKurZeme.lv komanda.