Latvijas Mobilais Telefons (LMT) atbalstītā rallija ekipāža Mārtiņš Sesks/ Renārs Francis 2023.gada Eiropas Rallija čempionāta (ERČ) piektajā posmā Zviedrijā demonstrēja neatlaidīgu cīņas sparu un kāpa uz pjedestāla trešā pakāpiena. PowerStage posmā izcīnot otro vietu, liepājnieki ieguva papildus četrus punktus un pēc pieciem aizvadītajiem posmiem tagad nostiprina savas pozīcijas ERČ kopvērtējuma otrajā vietā, portālu “ReKurZeme” informē ekipāžas pārstāve Ieva Hmieļevska.
Mārtiņš Sesks: “Trešā vieta mums šoreiz ir uzvaras vērtībā, un esmu ļoti apmierināts ar rezultātu! Iepriekšējo reizi šajos ceļos biju braucis tikai 2019.gadā ziemā ar priekšpiedziņas Ford Fiesta automobili. Tas bija liels izaicinājums pierast pie ceļu konfigurācijas, kas stipri atgādina Somijas ātros ceļus ar tramplīniem līkumos. Sacensību laikā kopā ar Sports Racing Technologies komandas inženieriem izdevās piemeklēt labākus regulējumus, piemeklēt mainīgajiem apstākļiem pareizās cietības MRF riepas un, kas galvenais, sākt saprasties ar Zviedrijas ceļiem.”
Laba pozīcija kvalifikācijas ātrumposmā ļāva izvēlēties tālāko iespējamo starta pozīciju, kas tāpat kā Tet Rally Liepāja bija septiņpadsmitā.
Sacensību pirmajā diena sākās ne pārāk pārliecinoši, un pirmie četri ātrumposmi pagāja, adaptējoties Zviedrijas ātrumposmiem. Ceļu konfigurācija atgādināja Somijas rallija ātrumposmus, un iepriekšēja pieredze šādos ceļos Seska ekipāžai nebija. Neskatoties uz to, pirmo dienu izdevās noslēgt sestajā pozīcijā, tikai par 0,1 sekundi piekāpjoties Nikolajam Grjazinam.
Rallija otro dienu Seska/Franča tandēms uzsāka ar apņēmību rezultātu uzlabot un tas izdevās. Sestdienas priekšpusdienā sīvākā cīņa Seskam izvertās starp Heikilas un Grjazina pilotētajām ekipāžām. Savukārt pēcpusdienā pirmajos divos posmos Seskam / Francim izdevās finišēt otrajā pozīcijā un pakāpties uz trešo vietu kopvērtējumā. Pēcpusdienas trešajā posmā
Heikkila, kurš līdz tam atradās trešaja vietā, izstājās no cīņas par pjedestālu, Solbergs, kuram sekoja Padons, atradās komfortablā vadībā, savukārt Sesks apsteidza Grjazinu par 2,2 sekundēm. Pedējā ātrumposmā ekipāža devās ar nieka 1,5 sekunžu pārsvaru pār ceturtajā vietā esošo Grjazinu. Ātrumposmu izdevās nobraukt tīri un būt 1,8 sekundes ātrākam par Grjazinu.
Papildupunktus par Powerstage uzrādītajiem rezultātiem līderi sadalīja sekojoši – Padonam pieci, Seskam četri, Solbergam trīs, Grjazinam divi un somam Joonam viens. Sacensību kopvērtējumā Sesks no līdera atpalika par minūti un deviņām sekundēm.
Sezonas turpinājumā ekipāža veiks vēl trīs posmus Itālijā, Čehijā un Ungārijā.
Publicitātes foto
Reklāma