Lai mazinātu izglītojamo skaitu, kuri pārtrauc mācības un sniegtu viņiem personalizētu atbalstu, Liepājas valstspilsētas izglītības iestādēs no 2017./2018.mācību gada līdz 2022./2023.mācību gada decembrim tika īstenots ESF projekts “Atbalsts priekšlaicīgas mācību pārtraukšanas samazināšanai” jeb PuMPuRS un no projekta pirmsākumiem 11 semestru laikā atbalsts tika sniegts 3000 skolēniem.
Projekta laikā katrā izglītības iestādē ir izveidota sistēma, kā tiek diagnosticēts un sniegts individualizēts atbalsts izglītojamajiem. Tā nodrošināšanā iesaistījās gan pedagogi, gan atbalsta personāls. Arī skolēni novērtēja un izmantoja sniegto atbalstu mācību satura apguvē, tāpat iespēju novērst psihoemocionālos riskus, portālu “ReKurZeme” informē Liepājas pilsētas Izglītības pārvaldes Vadītāja palīgs komunikācijas jautājumos Renāte Meļķe.
Projekta laikā pašvaldības izglītības iestādēs darbojās 20 skolu koordinatori, pavisam kopā iesaistījušies 359 pedagogi. Projekta laikā sniegts atbalsts 3000 skolēniem, pavisam kopā – īstenoti 4680 individuālie plāni, jo viens skolēns atbalstu varēja saņemt vairākus semestrus:
• 37% skolēniem atbalsts sniegts vienu mācību semestri,
• 32% skolēnu – divus līdz trīs semestrus,
• 3,2 % skolēnu – četrus semestrus,
• 4 skolēniem jeb 0,1% atbalsts ticis nodrošināts deviņus semestrus.
Galvenie mācību darba riski – grūtības mācību satura apguvē – 77% skolēnu, iekavēta mācību satura apguve – 12% gadījumu, zemi mācību sasniegumi – 8% un uzvedības problēmas 3% skolēnu. Mācību priekšmeti, kuros atbalsts sniegts visvairāk – matemātika – 37% skolēniem, latviešu valoda – 27% un angļu valoda 8% skolēniem. Pavisam kopā projekta laikā notikušas 143 579 individuālās konsultācijas.
Projekta laikā sniegts emocionālais atbalsts izglītojamajiem, īpaši tiem, kuriem trūcis atbalsta ģimenē, tāpat attālinātā mācību procesa laikā. Skolēniem veicināta apziņa, ka viņi var, sniegts regulārs uzmundrinājums un iedrošināšana. Izglītojamie kļuvuši komunikablāki, uzlabojusies motivācija. Apgūtas sociālās prasmes (saskarsme, uzvedība, dusmu kontrole). Tāpat sniegts atbalsts valoda apguvē izglītojamajiem no mazākumtautību skolām. Paralēli mācību saturam, tika nodrošināta arī sociālā palīdzība – 224 skolēni saņēmuši ēdināšanas atbalstu, 112 skolēni – atbalstu transporta kompensācijai.
Ieguvums noteikti minams arī pedagogu sasvstarpējās sadarbības uzlabošanās un sadarbība ar vecākiem. Savukārt projekta laikā piedāvātie kursi un supervīzijas pedagogiem paplašināja skatījumu uz iespējām atbalstīt izglītojamos ikdienas mācību stundās.
Projekta laikā iezīmējās vairākas problēmas, kā būtiskākā – pedagogu noslogojums un trūkums. Tāpat papildus darbs ar izglītojamiem, kuri bija neizlēmīgi un neapmeklēja konsultācijas, arī darbu ar vecākiem, kuri nespēja nodrošināt bērna ierašanos uz konsultāciju vai atbalsta saņemšanu.
Ņemot vērā nozīmīgo ieguldījumu, “PuMPuRS” iestrādnes Liepājā 2022./2023. mācību gada otrajā semestrī turpināsies, nodrošinot atbalstu un strādājot ar 102 devīto klašu skolēniem, kuriem ir mācību grūtības, ko ietekmējušas pandēmijas sekas. Nepieciešamo atbalstu līdz mācību gada beigām nodrošinās 37 pedagogi. Vienlaicīgi, domājot par 2023./2024.mācību gadu plānots rast iespēju katrā skolā nodrošināt pedagoga palīgu, kurš sniegtu atbalstu mācību procesā, kā arī konsultatīvo atbalstu psihoemocionālo jautājumu risināšanā.
Reklāma