Abonē "ReKurZeme Plus"!
Abonēt

Reklāma

Par Liepājas Simfoniskā orķestra koncertmeistari kļūst Līga Baltābola

Līga Baltābola. Foto – Jānis Vecbrālis

Atklātā konkursā par Liepājas Simfoniskā orķestra koncertmeistari kļuvusi izcilā vijolniece Līga Baltābola, kuras spēli raksturo īpašs smalkums un graciozitāte.

Līga Baltābola jau ilggadēji sniedz savu ieguldījumu Liepājas Simfoniskā orķestra skanējumā – daudzus gadus bijusi orķestra pirmo vijoļu koncertmeistare un pēdējos no tiem arī orķestra koncertmeistares pienākumu izpildītāja, portālu “ReKurZeme” informē Liepājas Simfoniskā orķestra sabiedrisko attiecību vadītāja Iveta Vēvere.

Saturs turpināsies pēc reklāmas.

Viņa ir ne vien pieredzējusi orķestra mūziķe, bet arī izcila kamermūziķe un tiek aicināta uzstāties arī kā soliste. Solistes ampluā vēl pavasarī Viļņā kopā ar Lietuvas Valsts simfonisko orķestri maestro Gintara Rinkeviča vadībā atskaņojusi Pētera Vaska “Vox Amoris”. Vairākkārt kā soliste sadarbojusies arī ar diriģentiem Normundu Šnē un Lucu Kēleru, atskaņojot Mečislova Karloviča vijolkoncertu, Fēliksa Mendelszona-Bartoldi koncertu vijolei un orķestrim, kā arī Volfganga Amadeja Mocarta Piekto vijolkoncertu. Sadarbībā ar krievu diriģentu Aleksandru Poļiščuku atskaņojusi solo partiju arī Kamila Sensānsa Vijolkoncertā.

Kopš 2010. gada Līga Baltābola aktīvi vada Liepājas stīgu kvarteta koncertdarbību, 2013. gadā iegūstot augstāko novērtējumu pirmajā Arvīda Norīša Baltijas valstu stīgu kvartetu festivālā-konkursā. Viņas izcilu interpretāciju Johana Sebastiana Baha ģeniālajai mūzikai vijolei solo varēja baudīt festivālos Rundālē un Saldū.

Vijoli Līga Baltābola spēlē jau no trīs gadu vecuma. “Man ir bijis arī tāds dzīves periods, kad vairāk sevi veltīju bērnu audzināšanai, tad es ļoti sajutu, cik man ārkārtīgi pietrūkst vijoles, un ka patiesībā es caur šo instrumentu vispār varu līdz galam dzīvot dzīvi – elpot, just un izteikt savu dvēseli,” tā vijoļspēles nozīmi savā dzīvē uzsver Līga Baltābola.

Saturs turpināsies pēc reklāmas.

Beigusi Emīla Dārziņa mūzikas vidusskolu pie pedagoga Romāna Šnē, bakalaura studiju laikā Jāzepa Vītola Latvijas Mūzikas akadēmijā izglītojusies gan pie Valda Zariņa, gan Andra Baumaņa un Jura Švolkovska. Latvijas Mūzikas akadēmijā kopā ar Liepājas stīgu kvartetu ar izcilību ir beigusi arī maģistrantūras studijas stīgu kvarteta spēlē.

Turklāt šī mūziķe ir ne tikai izcila vijolniece, bet nu jau daudzus gadus pilda arī draudzes ērģelnieka pienākumus – agrāk kalpoja Saldus Svētā Jāņa baznīcā, bet patlaban – Liepājas Svētās Annas evaņģēliski luteriskajā draudzē.

Šovasar Līgas Baltābolas vijolspēli Liepājas Simfoniskā orķestra rīkotajos festivālos varēs baudīt vairākkārt – un ne tikai orķestra sastāvā.

  1. augustā jaunā koncertmeistare būs soliste Dienvidkurzemes festivāla “Rimbenieks” īpaši krāšņā atklāšanas koncertā Grobiņas Livonijas ordeņa pilsdrupās (un dienu vēlāk arī Kazdangā), kur viņa kopā ar Liepājas Simfoniskā orķestra stīgu grupu un galveno diriģentu Gintaru Rinkeviču atskaņos vienu no ievērojamākajiem un pazīstamākajiem itāļu komponista Antonio Vivaldi skaņdarbiem, vijoļkoncertu ciklu “Četri gadalaiki”.

Savukārt Līgas Baltābolas vadītais Liepājas stīgu kvartets 30. jūlijā festivālā “Liepājas skaņas Rundāles pilī” un augustā festivālā “Rimbenieks” (14.08. Gramzdas ev. lut. baznīcā un 25.08. Dēseles dzirnavās) koncertēs kopā ar topošo Liepājas Simfoniskā orķestra galveno diriģentu – klarnetistu Gunti Kuzmu, kas ir vēl jo interesantāk, ņemot vērā, ka viens no stūrakmeņiem orķestra veiksmīgai koncertdarbībai ir koncertmeistara un diriģenta savstarpēja saprašanās.

Līdzīgi raksti

Reklāma

Atbildēt

Paldies, Jūsu ziedojums EUR ir pieņemts!

Jūsu atbalsts veicinās kvalitatīvas žurnālistikas attīstību Latvijas reģionos.

Ar cieņu,
ReKurZeme.lv komanda.