Nedēļas nogalē Portugālē norisinājās FIA Eiropas rallija čempionāta 2023. gada sezonas atklāšanas posms, kura izskaņā pēc saspringtas cīņas ar Madsu Ostbergu un Miko Heikilu, uzvaras laurus plūca Haidens Padons no Jaunzēlandes. Liepājnieku Mārtiņa Seska un Renāra Franča ekipāža atradās kopvērtējuma piektajā pozīcijā līdz riteņa maiņa svētdienas rīta ātrumposma vidū pārvilka svītru cerībām uz finišu vadošajās pozīcijās, ekipāžai Rally Serras de Fafe e Felgueiras noslēdzot 12. vietā.
Pirmo ātrumposmu piektdienas vakarā Mārtiņa Seska vadītā ekipāža veica piesardzīgi (30. vieta), tomēr ekipāža apņēmīgi iesāka sestdienas ātrumposmus, kad lietainos un dubļainos apstākļos jau pirmajā piegājienā izdevās uzrādīt otru labāko rezultātu ātrumposmā un atgriezties vadošo ekipāžu vidū. Pavadījis lielāko dienas daļu septītajā vietā, Mārtiņš prata ielauzties vadošo pieciniekā pirms dienas pēdējie divi ātrumposmi tika atcelti drošības apsvērumu dēļ, portālu “ReKurZeme” informē Jānis Unbedahts, RA EVENTS.
Cerīgs sākums arī miglainajā svētdienas rītā ļāva samazināt atstatumu līdz ceturtajā vietā esošajam igaunim Georgam Linnamee (Hyundai i20 N Rally2). Diemžēl, vienpadsmitajā ātrumposmā Latvijas pārstāvjiem piespiedu apstāšanās ātrumposma malā ar cauru riepu. Lai gan Seskam pēc servisa parka apmeklējuma dalību rallijā izdevās atsākt ar uzvarētu ātrumposmu, riteņa maiņa prasīja pārāk daudz laika, kopējā ieskaitē ar Škoda Fabia RS Rally2 automašīnu ļaujot sasniegt 12. vietu.
“Pirmais pusotrs kilometrs pilsētas ātrumposmā bija grūts – slapjš asfalts, bruģis un trotuāru apmales, taču cīņas sākās sestdienā. Pašam no rīta bija grūti noticēt, ka uzrādījām otro labāko rezultātu, jo man nešķita, ka nobraucu labi. MRF riepas šajos apstākļos darbojās labi un esmu pateicīgs Sports Racing Technologies komandas pieredzei regulējumu izvēlē tik ekstrēmiem apstākļiem. Diemžēl migla liedza veikt pilnvērtīgu treniņu pirms šī rallija, tāpēc nācās balstīties uz pieredzi, ko pirms kāda laika guvām Rallijā Sarma, kur ātrumposmu segums bija tikpat neprognozējams un viltīgs kā Portugālē. SS10 bija viens no grūtākajiem ātrumposmiem, jo segums bija slidens un saķere bija nestabila. Nedomāju, ka kopējā ieskaitē tikšu līdz otrajai vietai. Cīnījāmies par ceturto vietu summā, taču zaudējām divarpus minūtes, paliekot ar mīkstu priekšējo kreiso riepu, par ko esam vīlušies, taču rallijā šādi mēdz gadīties. Kopumā esmu ļoti apmierināts ar riepām. Mašīna bija lieliska, tāpat kā komanda, turklāt man ir pats labākais stūrmanis. Izskatās, ka mūs gaida aizraujošas cīņas,” nedēļas nogali apraksta Mārtiņš Sesks.
Kopējā ieskaitē cīņā par pirmo vietu ne mirkli nebija skaidrības par to, kura ekipāža uzskatāma par galvenajiem favorītiem. Sestdienas rītā Madss Ostbergs (Citroën C3 Rally2) startēja kā pirmais un izmantoja priekšrocības, regulāri apmainoties vadības grožiem ar Miko Heikilu (Škoda Fabia Rally2 evo). Sestajā ātrumposmā īrs Kreigs Brīns (Hyundai i20 N Rally2) bija pārliecinoši ātrākais un uzreiz apsteidza gan Ostbergu, gan Heikilu. Prieki gan nebija ilgi, jo pārsists ritenis lika arī Brīnam zaudēt vairākas minūtes. Uz trešo vietu 17 sekundes aiz Heikilas pakāpās Haidens Padons (Hyundai i20 N Rally2).
Noslēdzošajā sacensību dienā Brīns ar Padonu demonstrēja fantastisku sniegumu. Divus ātrumposmus pirms finiša Padons apsteidza Ostbergu un nonāca trīs sekunžu atstatumā no Heikilas. Viss liecināja, ka uzvarētāju izšķirs sekundes desmitdaļas, taču pašā pēdējā ātrumposmā arī Heikila palika ceļa malā ar cauru riepu. Riteņa maiņas rezultātā piedzīvota sāpīga sakāve, kas atsvieda somu ekipāžu uz astoto vietu.
Lielisks ātrums Power Stage ātrumposmā ļāva Padonam palielināt pārsvaru līdz 10,8 sekundēm un izcīnīt savu pirmo uzvaru FIA Eiropas rallija čempionātā. Līdzās jaunzēlandietim uz pjedestāla kāpa arī Ostbergs un Linnamee. Tikmēr maksimāli pieejamo Power Stage punktu izcīnīja Brīns, kurš pēc uzvaras pēdējā ātrumposmā kopējā ieskaitē pakāpās uz sesto vietu aiz poļa Mikolaja Marcika (Škoda Fabia RS Rally2) un francūža Joanna Bonato (Citroën C3 Rally2).
“Ļoti žēl Heikilas. Vēlējāmies 2,8 sekunžu deficītu atspēlēt cīņā, tomēr esam ļoti, ļoti laimīgi par paveikto. Uzsākām ralliju bez lieka riska, jo uz pilsētas bruģa bija grūti saprast, kāda būs saķere. Iesildījāmies sestdienai, kad mūs sagaidīja pamatīgi dubļi. Arī tajos bija grūti atrast saķeri, turklāt tiem, kas brauca pirmie bija ievērojamas priekšrocības. Negājām uz maksimumu, jo vēlējāmies sataupīt riepas. Vakarā veicām pāris izmaiņas regulējumos un rezultāts bija jūtams. Miglainais rīts atgādināja Lielbritānijas ralliju ar akmeņiem visapkārt. Neskatoties uz to, ka divpadsmitajā ātrumposmā mazliet pazaudējām ritmu, pie auto stūres jutos labāk nekā visa pēdējā pusgada laikā. Centāmies būt precīzi un saudzīgi pret mašīnu. Esam spēruši lielu soli uz priekšu, salīdzinot ar pagājušo gadu,” sajūsmu neslēpj Rally Serras de Fafe e Felgueiras uzvarētājs Haidens Padons.
FIA Eiropas rallija čempionāts turpināsies 5. un 6. maijā ar sacensībām Rally Islas Canarias.
Tikmēr FIA Eiropas rallija čempionāta Latvijas posms Tet Rally Liepāja norisināsies 2023. gada 16.-18. jūnijā.
Foto – Red Bull Content Pool
Reklāma