2024.gada pirmajā ceturksnī Liepājas sabiedriskajā transportā pārvadāti 2 974 871 pasažieris, kas ir par 1,86% vairāk nekā 2023.gadā pirmajā ceturksnī, aģentūra LETA uzzināja pašvaldības aģentūrā “Liepājas Sabiedriskais transports”.
Aģentūrā norāda, ka jau pērn bija vērojama tendence, ka īstermiņa abonementa biļešu – abonementa biļetes katrai dienai, trīs dienām un piecām dienām – pārdošanas apjomi katru mēnesi pieaug, bet, ņemot vērā, ka 2023.gads bija pirmais gads, kad šīs biļetes tika ieviestas, nebija salīdzināmo datu. Pašlaik datu salīdzināšana jau ir iespējama.
Vienas dienas abonementa biļete visiem transporta veidiem 2024.gada pirmajā ceturksnī iegādāta par 350 biļetēm jeb 39% vairāk nekā pērn šajā pašā laika posmā. Abonementa biļetes trīs dienām iegādātas par 49% vairāk, bet abonementa biļetes piecām dienām – par 38% vairāk nekā pērn.
Tāpat turpinājuši augt pārdoto ceturkšņa abonementa biļešu pārdošanas apjomi – par 17%. 2024.gada pirmajā ceturksnī vērojama arī tendence, ka pieaudzis izsniegto abonementa biļešu skaits bāreņiem katrai dienai, kas audzis par 27%.
Augot abonementa biļešu atpazīstamībai un pateicoties piedāvājuma klāsta paplašināšanai, par 22% samazinājies pie transportlīdzekļa vadītāja iegādāto viena brauciena biļešu pārdošanas apjoms. Šāda dinamika esot vērtējama pozitīvi, ņemot vērā, ka transportlīdzekļu vadītāji var vairāk koncentrēties tiešajiem darba pienākumiem, norāda “Liepājas Sabiedriskais transports”. Arī desmit braucienu biļešu komplekti visiem transportlīdzekļu veidiem iegādāti par 8% mazāk nekā pērn šajā pašā laika posmā.
Tāpat notiek aktīvs darbs pie elektronisko norēķinu sistēmas ieviešanas Liepājas sabiedriskajā transportā, kas nākotnē ļaušot iegūt vēl detalizētākus statistikas datus. Programmēšanas un izstrādes stadijā esošā elektronisko norēķinu sistēma Liepājas sabiedriskajā transportā sastāvēs no vairākām komponentēm – transporta biļešu e-sistēmas, jaunas sadaļas “e-biļete” mobilajā lietotnē “Liepājas pilsēta”, kontrolieru lietotnes un aģentūras e-biļešu sistēmas administrēšanas rīka.
Foto – Uldis Dobelis
Reklāma