Reģionālo maršrutu autobusos un vilcienos pārvadāto pasažieru skaits pirmajā pusgadā sarucis par 24%

Reģionālo maršrutu autobusos un vilcienos šogad pirmajā pusgadā pārvadāti kopumā 12 miljoni pasažieru, kas ir par 24% mazāk nekā 2020.gada attiecīgajā periodā, liecina Autotransporta direkcijas publiskotā informācija.

Tostarp Autotransporta direkcijā informēja, ka reģionālo maršrutu autobusos 2021.gada pirmajā pusgadā pārvadāti 7,4 miljoni pasažieru, kas ir par 25% mazāk nekā pērn pirmajā pusgadā, bet vilcienos - 4,6 miljoni pasažieru, kas ir par 24% mazāk nekā pirms gada šajā periodā, vēsta LETA.

Vienlaikus salīdzinājumā ar 2019.gada pirmo pusgadu, kad pasaulē vēl nebija Covid-19 pandēmijas, reģionālo maršrutu autobusos pārvadāto pasažieru skaits samazinājies par 50%, bet vilcienos pārvadāto pasažieru skaits sarucis par 48%.

Maršrutu tīkla apmērs jeb nobraukums šogad pirmajos sešos mēnešos bijis 36,7 miljoni kilometru, kas, salīdzinot ar attiecīgo periodu 2020.gadā, ir par 1,6% vairāk. Reģionālajā tīklā ir 1055 maršruti un 7349 reisi. Sabiedriskā transporta pakalpojumi tiek nodrošināti ar 1150 autobusiem, kuru vidējais vecums ir 10,42 gadi.

Direkcijā arī pauda, ka šogad pirmajā pusgadā atklāti 86 jauni autobusu reisi, slēgti - 90 reisu, bet cita veida izmaiņas veiktas 1322 reisos. Tāpat šogad, samazinoties pasažieru skaitam vīrusa Covid-19 izplatības laikā, īslaicīgi slēgti 102 reisi, no kuriem 23 reizi šobrīd ir atjaunoti. Patlaban šī iemesla dēļ netiek izpildīts 31 reiss dienā.

Balstoties uz Slimību profilakses un kontroles centra (SPKC) datiem par novadiem, kuros tiek pieļautas vai, tieši otrādi, liegtas mācības klātienē, īslaicīgas izmaiņas bija 513 reisos, tostarp 329 gadījumos sākta reisu izpilde, bet 184 - tā slēgta.

Autotransporta direkcijas valdes priekšsēdētājs Kristiāns Godiņš atzīmēja, ka galvenie izaicinājumi, plānojot reģionālo maršrutu tīklu, pirmajā pusgadā bija saistīti ar drošības pasākumu izpildi, kas tika ieviesti, lai samazinātu vīrusa Covid-19 izplatību.

"Tika rūpīgi sekots līdzi pasažieru skaitam, lai nepieciešamības gadījumos maršrutā vai reisā nodrošinātu lielākas ietilpības vai papildu autobusu. Ņemot vērā, ka pasažieru pārvietošanās paradumi aizvien ir ļoti mainīgi, atsevišķos reisos bija liels izaicinājums saplānot autobusu izlaidi tā, lai ievērotu noteiktos 50% ierobežojumus, vienlaikus uzņemot autobusā visus braukt gribētājus. Diemžēl bijuši atsevišķi gadījumi, kad ne visus pasažierus varēja uzņemt autobusā," pauda Godiņš.

Viņš minēja, ka izaicinājums bija arī saplānot sabiedrisko transportu laikā, kad bija spēkā komandantstunda, lai strādājošie, kuriem darbs beidzas vēlu vakarā, varētu tikt mājās. Komandantstundas laikā papildus tika atcelti 44 vakara reisi.

Godiņš arī piebilda, ka Autotransporta direkcija pastiprināti sekoja līdzi tam, kā iedzīvotāji pārvietojas, lai varētu pieņemt lēmumu par īslaicīgi slēdzamajiem reisiem. "Tos slēdzot, ņēmām vērā šādus principus - vai reiss nav saistīts ar nokļūšanu izglītības iestādē vai darbavietā; vai tiek nodrošināts alternatīvs reiss; vai, pārsēdinot pasažierus citā reisā, netiks pārsniegta ietilpības prasība," norādīja Autotransporta direkcijas valdes priekšsēdētājs.

Jau vēstīts, ka 2020.gada pirmajā pusgadā reģionālo maršrutu autobusos un vilcienos kopumā tika pārvadāti 15,84 miljoni pasažieru, kas ir par gandrīz 33% mazāk, salīdzinot ar 2019.gada pirmo pusgadu.

Autotransporta direkcija ir vienotas valsts politikas realizētāja starptautisko pārvadājumu jomā, autotransporta komercpārvadājumu uzņēmējdarbības licencēšanā, kā arī sabiedriskā transporta plānošanā.

Pievieno komentāru

Latvijas ziņas