Abonē "ReKurZeme Plus"!
Abonēt

Reklāma

Ziemas riepas ar radzēm – plusi un mīnusi

Ziemā, pārvietojoties pa apledojušu vai apsnigušu ceļa virsmu, krietni pieaug riepu izslīdēšanas risks. Šādās situācijās var ātri vien zaudēt kontroli pār automobili. Tomēr no šīm situācijām ir iespējams izvairīties! Risinājums ir vienkāršs – izvēlieties ziemas riepas ar radzēm! To gumijā tiek iestrādātes riepu radzes jeb metāla dzelkšņi, kas palīdz cīnīties ar ceļiem, kurus klāj ledus un dziļāks sniega segums.

Jaunas vai lietotas ziemas riepas ar radzēm un citus izdevīgus piedāvājumus var aplūkot https://www.riepas.lv/.

Lai gan riepas ar radzēm ir daudz skaļākas salīdzinājumā ar mikstā vai cietā sastāva riepām, tās nodrošinās pēc iespējas drošāku braukšanu ārpus pilsētas, kur ceļi netiek tīrīti.

Pirmās šada veida riepas sāka parādīties 20. gadsimta otrajā pusē. Tā kā tās nodrošināja labu saķeri uz apledojušiem ceļiem, tās ļoti ātri kļuva populāras, taču pāris dekādes vēlāk Eiropas valstis viena aiz otras sāka aizliegt to ekspluatāciju. Izrādījās, ka, izmantojot šīs riepas lietainā laikā, tās izraisa akvaplanēšana, tādēļ tika lemts, ka pareizāk būtu tās aizliegt.

Eiropas valstis, kurās radžotas riepas lietot aizliegts
Dotajā brīdī riepas ar radzēm ir aizliegts izmantot tādās Eiropas valstīs kā Bulgārija, Čehija, Nīderlande, Rumānija, Serbija, Bosnija un Hercegovina, Slovākija, Slovēnija, Horvātija, Maķedonija, Melnkalne, Polija, Portugāle, Ungārija un Vācija.

Lai gan iepriekš minētajās valstīs riepas ar radzēm ir pilnībā aizliegts izmantot, vairākās citās valstīs to lietošana ierobežota tikai daļēji. Tās var izmantot tikai konkrētā laika posmā vai arī tām tiek ierobežots maksimāli atļautais braukšanas ātrums.

Svarīgi atcerēties, ka noderīgas radžotas riepas pārsvarā būs tiem autovadītājiem, kuri biežāk pārvietojas ārpus lielpilsētām, kur ceļi netiek tīrīti regulāri.

Radžu riepas iedala divās kategorijās:
Radžotas

Radžotajās riepās metāla dzelkšņi tiek uzstādīti jau rūpnīcā. To galvenā priekšrocība ir izturība, kā arī tās ir uzticamākas un ilgmūžīgas. Tomēr šāda tipa riepām būs augstāka cena, un tās nevar izmantot bez radzēm.

Radžojamas
Turpretim radžojamas riepas no rūpnīcas nāk bez radzēm, proti, radzes uz tām nav uzliktas, bet tām ir radžu uzstādīšanas vietas. Radžojamas ziemas riepas var iegādāties par lētāku naudas summu, taču tās nav tik efektīvas kā jau radžotas riepas. Svarīgi pieminēt, ka riepu radžošana tiek veikta tikai tam nozīmētās darbnīcās, un nepieciešamības gadījumā šīs radzes var arī izņemt.

Kādi ir šo riepu plusi un mīnusi?

Plusi:
Galvenais radžoto riepu pluss ir tas, ka tām ir izcila saķere ar apledojušu vai blīvi apsnigušu ceļu.

Šāda veida riepu izmantošana palīdz novērst riteņu buksēšanu, atvieglo bremzēšanu, kā arī dod lielāku paātrinājumu. Ziemas sezonā, pašsaprotami, radžotās riepas atvieglo braukšanu ekstremālos apstākļos.

Mīnusi:
Lai gan šīs riepas izklausās vilinoši, ir situācijas, kurās tās vairs nav tik efektīvas. Piemēram, pa slapju bruģi šādu riepu bremzēšanas ceļš ir krietni garāks nekā neradz’otām riepam. Radžotās riepas arī kalpos īsāku laiku, tā kā tās ātrāk nodilst. Un, kā jau minēts iepriekš, tām ir augsts trokšņu līmenis.

Diemžēl riepas ar radzēm bojā ceļa segumu, kas arī ir viens no iemesliem to aizliegšanai vairākās Eiropas valstīs. Metāla dzelkšņi, kas tiek iestrādāti riepās, mēdz izkrist no protektora.

Līdzīgi raksti

Paldies, Jūsu ziedojums EUR ir pieņemts!

Jūsu atbalsts veicinās kvalitatīvas žurnālistikas attīstību Latvijas reģionos.

Ar cieņu,
ReKurZeme.lv komanda.