Abonē "ReKurZeme Plus"!
Abonēt

Reklāma

IUB noraida sūdzības ATD reģionālo pārvadājumu iepirkumā un atļauj slēgt līgumus ar izraudzītajiem uzvarētājiem

Iepirkumu uzraudzības birojs noraidījis visas sūdzības un atļāvis Autotransporta direkcijas (ATD) slēgt līgumus ar izraudzītajiem uzvarētājiem konkursā par sabiedriskā transporta pakalpojumu nodrošināšanu līdz 2033.gadam pēdējās atlikušajās piecās reģionālo autobusu maršrutu tīkla daļās, liecina Iepirkumu uzraudzības biroja (IUB) informācija.

Saturs turpināsies pēc reklāmas.

Trīs sūdzības iesniedza personu apvienība, kuras sastāvā ir SIA “Latvijas sabiedriskais autobuss” un Lietuvas “Vlasava”. Vēl pa vienai sūdzībai iesniedza personu apvienība, kuras sastāvā ir SIA “Gulbenes autobuss” un SIA “VTU Valmiera”, un AS “Talsu autotransports”.

IUB Iesniegumu izskatīšanas komisija sūdzības izskatīja 9.janvārī un nolēma pagarināt lēmuma par lietas izskatīšanu pēc būtības pieņemšanas termiņu.

Konkurss bija par reģionālo pārvadājumu veikšanu septiņās maršruta tīkla daļās, no kurām rezultāti tika pārsūdzēti piecās. Iesniegumu izskatīšanas komisijas lēmumā teiks, ka visas sūdzības ir noraidītas kā nepamatotas, un ATD atļauts slēgt līgumus ar izraudzītajiem uzvarētājiem.

Saturs turpināsies pēc reklāmas.

ATD maršruta tīkla daļā “Jelgava, Dobele” par uzvarētāju atzina “Talsu autotransports”, “Rēzekne, Ludza” – personu apvienība AS “Rēzeknes autobusu parks” un SIA “RO reiss”, “Talsi, Tukums” – SIA “Tukuma auto”, “Gulbene, Alūksne, Balvi” par uzvarētāju atzīta “Talsu autotransports”, bet lotē “Ventspils” par uzvarētāju atzīta pašvaldības SIA “Ventspils reiss”.

Divās rezultāti netika pārsūdzēti, tāpēc lotē “Valmiera, Valka, Smiltene” jau noslēgts līgums ar SIA “VTU Valmiera”, bet lotē “Madona” līguma slēgšana ar uzvarētāju SIA “Norma-A” ir procesā.

ATD konkursā tika vērtēts saimnieciski izdevīgākais piedāvājums, kur cena veido 40%, bet tehniskais piedāvājums – 60% vērtējuma. Tehniskajā piedāvājumā eksperti vērtēja autobusu vecumu, pieejamības nodrošināšanu personām ar funkcionāliem traucējumiem un autobusu tehnisko aprīkojumu. Tāpat tika vērtēta pakalpojumu sniegšanas kvalitāte un drošība, piemēram, videonovērošanas funkcija un GPS, kā arī papildu bonusi, piemēram, bezskaidras naudas norēķini un citi.

Saturs turpināsies pēc reklāmas.

Konkursā uz septiņām tīkla daļām kopumā tika saņemti 55 piedāvājumi, kurus iesniedza 14 pretendenti.

Lielākā konkurence bija par iespēju sniegt sabiedriskā transporta pakalpojumus maršrutu tīkla daļā “Madona” un “Ventspils” – uz katru no šīm daļām piedāvājumus bija iesnieguši deviņi pretendenti. Tāpat tika saņemti astoņi piedāvājumi par iespēju apkalpot maršruta tīkla daļu “Gulbene, Alūksne, Balvi”, “Talsi, Tukums” un “Valmiera, Valka, Smiltene”. Maršruta tīkla daļā “Rēzekne, Ludza” tika iesniegti septiņi piedāvājumi, bet “Jelgava, Dobele” – seši.

Līgums ar konkursa uzvarētājiem tiks slēgts uz 10 gadiem – līdz 2033.gada beigām.

Saturs turpināsies pēc reklāmas.

Attiecīgais iepirkums bija atkārtoti sludināts konkurss, jo sākotnēji iesniegtie pretendentu piedāvājumi neatbilda konkursa nolikumam un tehniskās specifikācijas prasībām. Tāpat, ņemot vērā ģeopolitisko situāciju, ATD vēlreiz pārliecinājās, vai komersanti spēj iekļauties iepriekš norādītajās izmaksās, kas saistītas ar autobusu iegādi, degvielu, energoresursu cenām, kā arī finanšu pieejamību kopumā.

Minētās septiņas tīkla daļas ir pēdējās, kurās tika izsludināts konkurss.

Iepriekš izsludinātajās piecās maršrutu tīkla daļās – “Liepāja”, “Kuldīga, Saldus”, “Pierīga”, “Bauska” un “Daugavpils, Krāslava” – ir noslēgts līgums ar konkursa uzvarētājiem, un tas stājās spēkā 2021.gada 1.augustā. Četrās maršrutu tīkla daļās – “Cēsis”, “Jēkabpils, Preiļi, Līvāni”, “Limbaži, Sigulda” un “Ogre, Aizkraukle” – iepirkumu komisija ir noteikusi uzvarētājus, no kuriem tīkla daļās “Ogre, Aizkraukle” un “Jēkabpils, Preiļi, Līvāni” līgumi stājās spēkā 2022.gada 1.jūlijā, bet tīkla daļās “Cēsis” un “Limbaži, Sigulda” noteikts sagatavošanās posma pagarinājums līdz 2023.gada 30.jūnijam.

Saturs turpināsies pēc reklāmas.

Pēc visu līgumu noslēgšanas un spēkā stāšanās visās maršrutu tīkla daļās sabiedriskā transporta pakalpojumi tiks nodrošināti ar autobusiem, kuru vidējais vecums 10 gadu periodā būs 4,17 gadi.

ATD ir vienotas valsts politikas realizētāja starptautisko pārvadājumu jomā, autotransporta komercpārvadājumu uzņēmējdarbības licencēšanā, kā arī sabiedriskā transporta plānošanā

Foto – Uldis Dobelis

Līdzīgi raksti

Reklāma

Atbildēt

Paldies, Jūsu ziedojums EUR ir pieņemts!

Jūsu atbalsts veicinās kvalitatīvas žurnālistikas attīstību Latvijas reģionos.

Ar cieņu,
ReKurZeme.lv komanda.