Abonē "ReKurZeme Plus"!
Abonēt

Reklāma

Par desmitā “Tet Rally Liepāja” uzvarētāju pirmoreiz kļūst Mārtiņš Sesks/Renārs Francis

Mārtiņa Seska ekipāža. Foto – Red Bull Content Pool

Dienvidkurzemes novadā notiekošajos sešos ātrumposmos ne vien noturot, bet pat palielinot savu pārsvaru, pirmoreiz savā rallija braucēja karjerā pie panākuma desmitajā Tet Rally Liepāja tika liepājnieki Mārtiņš Sesks ar stūrmani Renāru Franci, kuri rallijā startēja ar Sports Racing Technologies sagatavotu Škoda Fabia Rally2 evo automašīnu. FIA Eiropas rallija čempionāta 2022. gada sezonas piektajā posmā Tet Rally Liepāja līdzās latviešu ekipāža uz pjedestāla kāpa arī spāņi Efrens Larena ar Sāru Fernandezu un somi Miko Heikila ar stūrmani Samu Valeri, portālu “ReKurZeme” informē rallija preses pārstāvis Jānis Unbedahts.

Vasarīgajai saulei atgriežoties pēc lietainās pēcpusdienas sacensību pirmajā dienā, Mārtiņš Sesks (Škoda Fabia Rally2 evo) lieki nekavējās un kāpināja tempu, uzvarot arī visos trīs priekšpusdienas ātrumposmos. Arī iekrātais pārsvars nespēja apturēt liepājnieku – perfekta pēcpusdiena ļāva mājas posmā gūt panākumu ikkatrā no kopumā 12 Tet Rally Liepāja ātrumposmiem.

“Pat man, vietējam braucējam, kad ir tik daudz tramplīnu, nebija skaidrs kā pareizāk braukt. Devām gāzi grīdā un miers. Es biju gaidījis, ka klāsies smagāk, taču varējām tā turpināt. Dažkārt lielāki akmeņi lika izmainīt bremzēšanas vietas un trajektorijas. Segums bija mazliet mitrs, taču spējām ar to sadzīvot. Arī turpinājumā bija pāris kļūdiņas, taču tikām galā. Mašīna bija sagatavota absolūti perfekti un varējām veltīt uzmanību braukšanai. Tā bija tīrākā bauda. Milzīgs paldies visiem! Šis noteikti bija labākais rallijs manā dzīvē!” stāsta sacensību galvenais varonis liepājnieks Mārtiņš Sesks.

Pēc lieliska snieguma Talsu novada ātrumposmos, šodien kā nebijis izgaisa Toma Kristensona (Hyundai i20 R5 Rally2) darba rezultāts, kad ekipāža devītajā ātrumposmā pārsita sava auto riepu un zaudēja divas minūtes laika, izstājoties no cīņas par otro pozīciju Tet Rally Liepāja kopvērtējumā. Un tā, uzsākās bezkompromisa cīņa starp sezonas kopvērtējuma līderi un otrajā pozīcijā esošo Efrenu Larenu (Škoda Fabia R5 Rally2 evo) un soma Miko Heikilas (Škoda Fabia Rally2 evo) ekipāžu, kura pirmo sacensību dienu noslēdza ceturtajā vietā, bet nu bija pakāpusies jau uz trešo pozīciju.

“Pirms pēdējā ātrumposma domāju, ka jācenšas nosargāt trešo vietu. Godīgi sakot, noturēt tādu ātrumu nespēju. Esmu no Dienvideiropas – mēs neesam pieraduši braukt šādos apstākļos. Protams, centāmies paveikt pēc iespējas labāku darbu. Beigās izdevās ļoti labs ātrumposms. Esam apmierināti ar parādīto sniegumu. Zinājām, ka ralliji Polijā un Latvijā mums būs sarežģīti, tādēļ esam ļoti priecīgi par izdevību kāpt uz pjedestāla,” sajūsmu par otro vietu neslēpj Efrens Larena.

Heikila divus ātrumposmus pirms Tet Rally Liepāja finiša apsteidza Larenu un spēja pakāpties uz otro pozīciju, par 1,9 sekundēm apsteidzot konkurentu. Arī SS 11 finišā, Heikila turpināja atrauties, palielinot pārsvaru līdz 5,4 sekundēm. Un tomēr, pašā pēdējā Efrens Larena SS12 LIEPĀJA POWER STAGE atguva izsmelto ūdeni, un izrāva otro vietu, rallija finišā apsteidzot tuvāko konkurentu vien par 0,7 sekundēm. Trešajā vietā palikušajam Miko Heikilam šis bija pirmais goda pjedestāls FIA Eiropas rallija čempionātā.
“Pēdējos ātrumposmos domāju, ka cīnīšos no visas sirds, taču nespējām to paveikt. Kopumā gāja labi, bet pagriezienos biju pārāk nobijies, tādēļ bremzēju samērā ātri. Saķere bija ļoti augstā līmenī, atgādinot par līdzīgiem apstākļiem, kādi ir Somijā. Larena bija diezgan ātrs, kas ir kaitinoši. Beigās cīnījos, taču ātrumposms bija ļoti smags,” pavēstīja trešās vietas ieguvējs Miko Heikila.

Uzreiz aiz goda pjedestāla šoreiz palika divas igauņu ekipāžas. Iekšējā duelī ar astoņu sekunžu pārsvaru Kens Torns (Ford Fiesta Mk2 Rally2) guva virsroku pār Gregoru Jētu (Škoda Fabia Rally2 evo). Otrajā sacensību dienā līdz sestajai vietai spēja pakāpties FIA pasaules rallija čempionātā (WRC) pieredzi guvušais jaunzēlandietis Haidens Padons (Hyundai i20 Rally2).

Otrā vieta Tet Rally Liepāja ļāva Efrenam Larenam vēl vairāk palielināt savu pārsvaru FIA Eiropas čempionāta sezonas kopvērtējumā. Piecos posmos iekrāti 116 punkti, izveidojot 46 punktu handikapu pret otrajā vietā esošo Nilu Solanu, kurš Kurzemē notikušo ralliju noslēdza 12. vietā. Sešus punktus aiz Solana trešo pozīciju saglabā Simone Tempestini. Tet Rally Liepāja zem Rumānijas karoga startējošais Tempestini ierindojās devītajā vietā. Mārtiņš Sesks pēc perfektas nedēļas nogales ar 42 punktiem atrodas astotajā vietā.

ERC3 ieskaitē Kaspars Kasari (Ford Fiesta Rally3) svētdienas pirmajā ātrumposmā pazaudēja pusotru minūti, tomēr sestdien iekrātais pārsvars bija pietiekams, lai nosargātu pozīciju un pieveiktu Igoru Vidlaku (Ford Fiesta Rally3), kurš finišā zaudēja igaunim 1 minūti 55,6 sekundes.

Sestdien pēcpusdienā iesākto misiju turpināja Toni Herranens (Ford Fiesta Rally4). Līdz pēdējam ātrumposmam ERC4 un Junior ERC4 ieskaitē viņu no līdera Oskara Palomo (Peugeot 208 Rally4) šķīra tikai 11,3 sekundes, tomēr spānis bija par 3,3 sekundēm pārāks pēdējā ātrumposmā, nosargājot uzvaru klasē.

Fantastiskus rezultātus , Clio Trophy by Toksport WRT turpināja demonstrēt argentīnietis Paulo Soria (Renault Clio Rally5). Līdz finišam viņā pārsvars sasniedza 3 minūtes 46 sekundes, kamēr četri sekotāji satilpa 1 minūtē 7,9 sekundēs. Pašā pēdējā ātrumposmā no otrās pozīcijas izstājās turks Emre Hasbajs (Renault Clio Rally5).

Dominējošais sniegums ļāva Mārtiņa Seska un Renāra Franča ekipāžai tikt pie vairākām specbalvām. Jau pirmajā sacensību dienā Sesks nodrošināja Talsi specbalvu pasniegs ekipāžai, pateicoties sešu Talsu novadā notiekošo ātrumposmu kopsummā uzrādītajam labākajam rezultātam. Arī SC Grupa / Eurovia specbalva par ātrāko rezultātu ātrumposmā SS 2 Mundigciems, kura maršruts ved gar skatpunktu “SC Grupa / Eurovia” nonāca Seska rokās. Sacensību noslēdzošajā dienā Sesks kolekcijai pievienoja Ramirent specbalvu par ātrāko rezultātu ātrumposmā SS 8 Dinsdurbe, kura maršruts ved gar skatpunktu “Ramirent”.
SIXT specbalvu par tālāko lēcienu ātrumposma SS 1 Strazde skatpunktā “Sixt” saņēma itālis Alberto Battistolli, kura vadītā Škoda Fabia Rally2 gaisā pavadīja 31 metru. Liepājas Speciālā Ekonomiskā Zona specbalvas par ātrāko rezultātu ātrumposmos SS 7/9 Vecpils, kuru maršruts ved gar skatpunktu “Invest in Liepāja”, ieguva Mārtiņa Seska un Mikko Heikilas vadītās ekipāžas. Divas specbalvas pasniedza arī Fristads. Vienu par ātrāko rezultātu ātrumposmā SS 3 Kāķīši, kura maršruts ved gar skatpunktu “Fristads”, ieguva Mārtiņš Sesks, bet otru, kas pienākas ekipāžai, kas startē tikai Latvijas rallija čempionāta 2. posmā, saņēma Elviss Hermanis (Škoda Fabia Proto).

Pārliecinošais panākums gan Eiropas čempionāta, gan Latvijas čempionāta ieskaitē ļāva Mārtiņam Seskam iegūt arī Flora specbalvu, par ko cīnījās tikai braucēji ar Latvijas Automobiļu Federācijas izsniegtu dalībnieka licenci. Odziņu Mārtiņa Seska trofeju plauktam pielika dzimtās pilsētas Liepāja specbalva par uzvaru ātrumposmā SS 12 Liepāja Power Stage.

Līdzīgi raksti

Reklāma

Atbildēt

Paldies, Jūsu ziedojums EUR ir pieņemts!

Jūsu atbalsts veicinās kvalitatīvas žurnālistikas attīstību Latvijas reģionos.

Ar cieņu,
ReKurZeme.lv komanda.