Abonē "ReKurZeme Plus"!
Abonēt

Reklāma

Zinātnes un izglītības inovāciju centrā īstenotas pedagogu mācības

  1. un 17. augustā Liepājas pilsētas Izglītības pārvaldes Zinātnes un izglītības inovāciju centrā (ZIIC) tika organizētas pedagogu neformālās izglītības mācības, kuras izstrādātas projektā “Inovāciju centra attīstība Liepājas pilsētā”, piedaloties sadarbības partneriem no Liepājas Universitātes un Jaermuseet reģionālā muzeja, portālu “ReKurZeme” informē Zinātnes un izglītības inovāciju centra projekta “Inovāciju centra attīstība Liepājas pilsētā” vadītāja Laura Grundmane.

Koprades telpā Dabas mājā norisinājās programmas “Ekotehnoloģija mācību procesa pilnveidei” apguve sadarbībā ar Liepājas Universitātes Dr.biol. Ievu Rozi un Dabas zinātņu laboranti Sintiju Ozoliņu, kā arī Jaermuseet reģionālā muzeja ekspertu vadītas praktiskās darbnīcas. Mācību laikā pedagogi guva ieskatu ekotehnoloģijas nozīmīgumā jauniešu nākotnes karjeras izvēlē, kā arī apguva praktiskas iemaņas āra pētniecībā, digitālo rīku izmantošanā mācību procesā un kompozītmateriālu izgatavošanā no netradicionāliem materiāliem. Savukārt, norvēģu partneru vadītajās darbnīcās tika sniegtas idejas, kā, izmantojot vienkāršu resursus, iespējams jaunatni iesaistīt un rosināt tos ņemt dalību vides saglabāšanā.

Saturs turpināsies pēc reklāmas.

Tehnoloģiju koprades telpā, Autoru ielā 4/6, pedagogu neformālo mācību “Digitālā ražošana izglītībā” pirmajā dienā galvenais uzsvars tika likts uz digitālās ražošanas iekārtām, to pielietojumu un atšķirībām no tradicionālās ražošanas. Pedagogi piedalījās Liepājas Universitātes eksperta Rogier Jupjin vadītā meistarklasē, kur apguva lāzergriezāja iespējas un redzēja to darbībā. Meistarklasē iegūtās zināšanas tika pielietotas arī praktiski, veicot izglītojošu uzdevumu, lai redzētu, kā iekārtu iespējams lietot mācību procesā. Papildus dalībnieki guva ieskatu arī dizaina domāšanas pamatprincipos, praktiski darbojoties ar radošu uzdevumu. Noslēgumā Liepājas Universitātes eksperts Uldis Žaimis sniedza izglītojošu lekciju “Zinātniski pētnieciskais darbs vidusskolā”, liekot uzsvaru uz praktisku pētniecisko darbu veikšanu un vadīšanu vidusskolas posmā.

Otrajā mācību dienā Norvēģu ekspertu īstenotajās darbnīcās, izmantojot mikrokontrolieri Micro:bit, tika izstrādāts luksofors ar pakāpenisku sarežģītību. Vispirms dalībnieki programmēja vienas gaismas diodes darbību, pēc tam luksofora visu trīs gaismu – sarkanās, dzeltenās un zaļās darbību. Pēc tam, kā paaugstinātas grūtības uzdevums bija no kartona izveidot luksofora statīva prototipu un programmēt gaismas diožu darbību atbilstoši tam, kā reālvidē strādā luksofors. Visbeidzot, par darbnīcas sarežģītāko uzdevumu var uzskatīt pāreju uz luksofora statīvu, kas izstrādāts lāzergriešanas tehnikā un elektronikas shēmas paredzētajās vietās tam pielodējot gaismas diodes un rezistorus.

Zinātnes un izglītības inovāciju centrā pedagogu neformālās mācību programmas izstrādātas, lai veicinātu zināšanu attīstību un izglītojamo karjeras izvēli STEM un vides zinātņu jomā.

Programmas attīstītas projekta “Inovāciju centra attīstība Liepājas pilsētā” ietvaros, kuru finansē Eiropas Ekonomikas zonas un Norvēģijas grantu programma “Pētniecība un izglītība”. Tā kopējās izmaksas ir 986 049 eiro, no kurām 754 327,4 eiro ir Norvēģijas grantu līdzfinansējums, 133 116,6 eiro Latvijas valsts budžeta līdzfinansējumus, bet 98 605 eiro Liepājas valstpilsētas pašvaldības līdzfinansējums.

Līdzīgi raksti

Reklāma

Atbildēt

Paldies, Jūsu ziedojums EUR ir pieņemts!

Jūsu atbalsts veicinās kvalitatīvas žurnālistikas attīstību Latvijas reģionos.

Ar cieņu,
ReKurZeme.lv komanda.