Abonē "ReKurZeme Plus"!
Abonēt

Reklāma

Izplatītākās digitālā mārketinga kļūdas 2023. gadā

Neatkarīgi no tava uzņēmuma darbības veida, nav šaubu, ka bez digitālā mārketinga mūsdienās neiztikt. Apkārt ir tik daudz informācijas un trokšņa, ka ir skaidrs – ja pats nestrādāsi pie sava biznesa atpazīstamības, ir viegli palikt neredzamam. Taču veiksmīgi īstenot digitālā mārketinga kampaņu ir vieglāk pateikt, nekā izdarīt. Bez atbilstošas pieredzes ir viegli pieļaut kļūdas, kas var izmaksāt ļoti dārgi.

Centieni uzrunāt pilnīgi visus

Doma par digitālā mārketinga kampaņu, kas uzrunā ikvienu, ir vilinoša, taču tā nenesīs cerētos augļus. Runājot par digitālo mārketingu, jāseko zelta likumam – kas der visiem, neder nevienam. Tieši tāpēc – kad plāno savu kampaņu – izmantojot sev pieejamos datus par savu mērķauditoriju, izveido izdomātu klienta tēlu, kas atbilst šai informācijai. Visus turpmākos lēmumus, kas tev jāveic saistībā ar mārketingu, pieņem, balstoties uz šo “profilu”.

Piemēram, ja tavam klientam ir 40 gadi vai vairāk, tad, iespējams, prāto, ka “Facebook” ir labākā vieta, kur uzrunāt savu auditoriju. Taču, kā atklāj pētījumi, līdz pat 91% pieaugušo vecumā no 30 līdz 49 gadiem izmanto “YouTube”.

Bloga trūkums

Neskatotes uz to, ka tā ir viena no labākajām digitālā mārketinga praksēm, daudziem uzņēmumiem joprojām nav sava bloga. Ja izveido to pienācīgi, tad tas ne tikai piesaistīs vairāk cilvēku tavai mājaslapai, bet arī uzrunās vairāk potenciālo klientu. Turklāt, ja tava uzņēmuma radītais saturs atbilst “Google” kvalitātes standartem (tas ir uzticams, vērtīgs un piedāvā ekspertu viedokli), tad būs vieglāk nonākt meklēšanas rezultātu lapās.

Tikai populārāko atslēgvārdu izmantošana

Populārākie atslēgvārdi visbiežāk ir īsi, vienlaikus tiem ir liels meklēšanas apjoma potenciāls. Taču, ja savas mājaslapas vai sociālo tīklu saturā iekļauj vien meklētākos atslēgvārdus, tad ļoti iespējams palielināsies apmeklētāju skaits, taču pārvērst tos reālos klientos, visticamāk, neizdosies. Angliski šo mēdz dēvēt par “keyword stuffing” jeb teksta aizpildīšanu ar liekiem atslēgvārdiem. Šāda kļūda ne tikai vājina tavu saturu, bet var pat nopelnīt tavai mājaslapai sodu (to nerādīs meklētājprogrammās).

E-pasta mārketinga aizmiršana

Vai zināji, ka e-pasta mārketings joprojām ir viens no efektīvākajiem digitālā mārketinga kanāliem? Šķiet pārsteidzoši, ka daudzi zīmoli to joprojām izvēlas ignorēt.

Ja esi nolēmis izmēģināt uzrunāt savu mērķauditoriju ar e-pastu palīdzību, tad atceries to darīt ētiski. Cilvēki ik dienas saņem desmitiem vēstuļu savā pastkastītē. Viņi nevēlas, lai tā tiktu piegružota vēl vairāk ar bezjēdzīgu un nevērtīgu informāciju. Tieši tāpēc koncentrējies uz attiecību veidošanu ar tiem abonentiem, kuriem patiešām interesē tavi produkti vai pakalpojumi.

Mākslīgā intelekta un automatizācijas ignorēšana

Digitālais mārketings vienmēr ir bijusi joma, kas nemitīgi attīstās un mainās, taču jāteic, ka 2023. gads ir bijis īpašs ar milzīgu lēcienu mākslīgā intelekta un automatizācijas attīstībā.

Jau kādu laiku mārketinga āģentūrām ir bijusi iespēja dažādos veidos atvieglot savu ikdienu, automatizējot garlaicīgus un vienmuļus uzdevumus. Taču nu arī mākslīgais intelekts piedāvā bezgala daudz variantu, kā padarīt savu piedāvājumu spēcīgāku starp saviem konkurentiem. Ja tu šobrīd to vēl neizmanto, tad daudz palaid garām!

Noslēguma piezīmes

Digitālā mārketinga aģentūras “Iseven” vadītājs Iļja Voitins

Izstrādājot savu digitālā mārketinga stratēģiju, ir ārkārtīgi viegli kļūdīties. Tomēr, kā atklāj digitālā mārketinga eksperts un aģentūras “Iseven” vadītājs Iļja Voitins, mēs varam mācīties no citu kļūdām, lai izvairītos no izplatītākajām nepilnībām digitālā mārketinga kampaņās un stratēģijās. Labā ziņa ir tā, ka nekļūdās tikai tie, kas neko nedara! Tāpēc, ja arī gadās kādas ķibeles tava zīmola ceļā, nesatraucies par to pārāk ilgi. Tā vietā izmanto iegūto pieredzi un Iļja Voitina padomus, lai turpmāk darbotos vēl veiksmīgāk!

Līdzīgi raksti

Paldies, Jūsu ziedojums EUR ir pieņemts!

Jūsu atbalsts veicinās kvalitatīvas žurnālistikas attīstību Latvijas reģionos.

Ar cieņu,
ReKurZeme.lv komanda.